لوگو رنوس

انواع تشک هتلی

تشک خواب

تشک هتلی یکی از مهم‌ترین تجهیزات هتلی به حساب می‌آید، زیرا در راحتی و آرامش خواب مهمانان هتل تاثیر به سزایی دارد. در این مطلب درباره انواع تشک هتلی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

تعریف تشک هتلی

تشک هتلی یا تشک خوشخواب هتلی، تشکی است که برروی سرویس خواب یا تخت باکس هتلی انداخته می‌شود. تشک‌هایی که در هتل استفاده می‌شود باید به دقت انتخاب شوند زیرا که درگیر با سلایق زیاد مهمانان متنوع خود است. همچنین برای  یک هتلدار توقع دارد محصول به  نسبت گرانی مثل تشک برایش با دوام باشد. همچنین قیمت نیز عامل مهمی برای تصمیم گیری برای یک خرید است و خیلی طبیعی است که برندهای زیادی در زمینه تولید و عرضه تشک فعالیت می‌کنند اما همه آن‌ها فقط تشک تولید می‌کنند و ایده‌ای نسبت به هتل و آنچه نیاز واقعی یک هتل است ندارند. بنابراین وظیفه مسئول خرید این است که دنبال محصولی با معیارهای مورد نیاز هتل خود بگردد.

تشک روی تخت باکس

بررسی انواع تشک هتلی

در این جا می‌خواهیم به بررسی انواع تشک هتلی و ویژگی‌های آن بپردازیم. انواع تشک هتلی به شرح زیر است:

  • تشک هتلی فنر منفصل: در بیشتر هتل‌ها فارغ از درجه آن از تشک‌های فنری سفارشی با سیستم فنربندی منفصل و یا فنر پاکتی استفاده می‌شود. تشک‌های فنر منفصل از مزیت‌های زیادی برخوردارند.
  • تشک هتلی مموری فوم: از تشک‌های مموری فوم خیلی کم و تنها در برخی هتل‌های پنج ستاره با سطح خدمات بالا استفاده می‌شود. تشک‌های مموری فوم با پشتیبانی عالی از بدن و ستون فقرات، خوابی راحت و تجربه‌ای دلنشین از اقامت در هتل را برای مهمانان فراهم می‌کنند. در این تشک‌ها معمولا از یک لایه مموری فوم یا فوم هوشمند استفاده شده است که نسبت به فشار و دما واکنش نشان داده و فرم بدن را به خود می‌گیرد. تشک‌های مموری فوم یکی از جدیدترین تشک‌های موجود در بازار هستند که طرفداران زیادی هم دارند.
  • تشک هتلی لاتکس: یکی دیگر از تشک‌هایی که برای راحتی هر چه بیشتر میهمانان در هتل‌های لوکس استفاده می‌شود، تشک لاتکس است. لاتکس از صمغ درخت کائوچو تهیه می‌شود که به طور طبیعی دارای خاصیت فنری است. تشک‌های لاتکس در ابتدا کمی نرم به نظر می‌رسند اما هر چه فشار بیشتر و عمیق‌تری به آن‌ها وارد شود، سفتی آن بیشتر حس می‌شود. تشک‌های لاتکس یکی از بهترین نمونه‌های تشک است اما قیمت آن نسبت به سایر تشک‌ها بالاتر است. به همین دلیل تنها در بهترین هتل‌های 5 ستاره دنیا به چشم می‌خورند. این تشک‌ها پشتیبانی خیلی خوبی از بدن دارند و حتی افرادی که از دردهای عضلانی رنج می‌برند نیز بدون احساس هیچ دردی می‌توانند از این تشک‌ها استفاده کرده و کیفیت خواب بالایی را تجربه کنند.
  • تشک‌های هتلی پد دار: تشک پد دار به نوعی تشک گفته می‌‎شود که ساختار آن‌ها همانند تشک‌های فنری از سیستم فنربندی تشکیل شده است اما یک لایه از جنس فوم سرد و یا مموری فوم و یا پدهای دیگر که ضخامت آن حداقل 4 سانتی متر می‌باشد بر روی آن قرار می‌گیرد و راحتی آن را دوچندان می‌کند.

تشک‌های هتلی

مزایای تشک هتلی فنر منفصل

این نوع تشک از مزایای زیادی برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

  1. پشتیبانی کافی از بدن و ستون فقرات
  2. راحتی در هنگام خواب
  3. عدم تولید سر و صدا به دلیل پاکتی بودن فنرها
  4. هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها پایین‌ است.
  5. قیمت مناسب‌تر نسبت به تشک‌های مموری فوم و لاتکس

مزایا و معایب تشک‌های مموری فوم

از مزایا و معایب این نوع تشک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تجربه خوابی دلنشین
  2. پشتیبانی کامل از ستون فقرات
  3. مناسب برای افرادی با وزن طبیعی
  4. دوام و ماندگاری بالا
  5. استفاده از سیستم فنربندی منفصل
  6. عدم اعمال فشار به شانه‌ها و لگن
  7. هزینه بالاتر تشک‌های مموری فوم نسبت به سایر تشک‌ها
  8. تشک مموری فوم به افراد دارای مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر پیشنهاد نمی‌شود.

مزایا و معایب تشک هتلی لاتکس

  • ضد حساسیت بودن و عدم ایجاد آلرژی به دلیل استفاده از مواد طبیعی در آن
  • تشک طبی طبیعی مناسب برای افراد دارای بیماری‌های عضلانی و یا افراد مسن
  • گردش هوای فوق‌العاده در داخل تشک و ایجاد دمای مناسب خواب
  • قابلیت بازیافت به دلیل طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده آن
  • تجربه خوابی بی‌نظیر با کیفیت بالا
  • دوام و استحکام بالا
  • قیمت بالاتر تشک لاتکس نسبت به نمونه‌های دیگر

مزایا و معایب تشک هتلی پد دار

از مزایا و معایب این نوع تشک‌ها عبارتند از:

  • راحتی بیشتر و تسکین درد کمر در تشک‌های پد دار مموری فوم
  • قیمت پایین‌تر پد با جنس خاص نسبت به تشکی از آن جنس
  • دوام پایین‌تر پد نسبت به تشک

زمان تعویض تشک هتلی

زمان تعویض تشک‌ هتلی بسته به نوع تشک متفاوت است. برای مثال تشک‌های فنری معمولا در زمان کوتاه‌تری نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. اما همین زمان نیز در تشک‌های فنری مختلف بسته به نوع فنر و متریال به کار رفته در تشک متغیر است. بنابراین زمان تعویض تشک‌ها بنا به کیفیت و دوام تشک متفاوت است.

نگهداری تشک

نگهداری تشک هتلی

مهمترین کاری که برای نگهداری تشک در هتل باید انجام داد این است که یا از تخت باکس استفاده کرد یا اینکه یک کفی تخت بسیار محکم با رویه یک دست (یک ورق ام دی اف 8 یا 16 میل) در نظر گرفت. محکم بودن زیر تشک باعث بالا رفتن عمر تشک خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از آلودگی تشک و کثیف شدن تشک بر اثر ریختن مایعات و خون و … باید از محافظ تشک ضد آب استفاده شود. پشت و رو کردن تشک هر ماه یکبار در هتل هم باعث حفظ سلامتی تشک در دراز مدت می شود.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم