لوگو رنوس

بالش هتلی چیست؟

بالش هتلی در کنار گلدون

بالش هتلی یکی از مهم‌ترین کالای خواب هتلی می‌باشد، زیرا در راحتی خواب مهمانان هتل تاثیر به سزایی دارد. در این مطلب می‌خواهیم درباره تعریف بالش هتلی و ویژگی‌های آن بپردازیم.

تعریف بالش هتلی

کالای خواب نقش مهم  در آرامش و راحتی هر فردی دارد و مناسب و استاندارد نبودن آن باعث درد در نواحی مختلف بدن می‌شود. همانطور که می‌دانیم بالش یکی از مهم‌ترین کالاهای خواب به حساب می‌آید. بالش‌های هتلی نیز یکی از مهم‌ترین کالای خواب به حساب می‌آید زیرا در راحتی مهمانان هتل تاثیر مهمی خواهد داشت. امروزه در هتل‌ها از انواع بالش استفاده می‌شود که هرکدام ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بالش هتلی

انواع بالش

انواع بالش‌ که هر کدام مناسب ممکن است برای انواع هتل‌ها مناسب باشد، به شرح زیر می‌باشد:

  • بالش پر هتلی: این نوع بالش بسیار نرم، سبک و راحت است. معمولا برخی از هتل‌های لوکس ازاین نوع بالش در هتل‌های خود استفاده می‌کنند.
  • بالش پنبه‌ای هتلی: بالش پنبه‌ای راحت‌ترین نوع بالش است که در هتل‌ها هم ازاین نوع بالش استفاده می‌کنند. همچنین این نوع بالش قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد که برای خریداران عمده این نوع بالش بسیار مناسب می‌باشد.
  • بالش طبی ساده: این نوع بالش برای افرادی که از ناحیه گردن مشکل دارند یا آسیبی به ناحیه گردن آن‌ها رسیده است بسیار مناسب است.
  • بالش مموری فوم طبی: این بالش قادر است متناسب با شکل سر و حالت قرار گرفتن سر در راستای ستون‌­فقرات شما تغییر شکل دهد تا شما به مطلوب‌ترین حالت ممکن به خواب فرو‌ روید. دو سر بالش دارای ارتفاع متفاوت می­‌باشد و دلیل نام‌گذاری این بالش این است که دفعات بعدی که سر خود را روی آن قرار می­‌دهید همان شکل را حفظ نموده و به مرور باعث ایجاد احساس راحتی زیادی خواهد شد.

ویژگی بالش‌های هتلی

بالش هتلی باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا مهمانان هتل اقامت خود در هتل را با خوابی راحت تجربه کنند. از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • آنتی باکتریال باشد و از الیاف ضد آلرژی و حساسیت پر شده باشند.
  • انعطاف پذیر و نرم راحت باشند.
  • در ابعاد و ارتفاع استاندارد تهیه شده باشند.
  • رویه نخی با کیفیت و قابل شست شو داشته باشند.
  • حرکت آسان زیر سر و گردن داشته و باعث کاهش گردن درد تا حد زیاد می‌باشند.

خوابیدن رو بالش هتلی

نکات قابل توجه هنگام خرید بالش هتلی

خریداران بالش هتلی، هنگام خرید این محصول باید به یک سری نکات توجه نمایند تا از خرید خود رضایت کامل را داشته باشند. این نکات که در انتخاب بالش هتلی مناسب موثر است، عبارتند از:

  1. سایز و اندازه و استاندارد بودن بالش
  2. دوام و کیفیت بالش که بسته به جنس و الیاف به کار رفته در آن می‌باشد.
  3. برای خریداران عمده باید قیمت مقرون به صرفه داشته باشد.
  4. ضدحساسیت و ضد آلرژی بودن بالش
  5. قابلیت شستشو بودن بالش

چه زمانی باید بالش هتلی را تعویض کرد؟

زمانی که بالش کیفیت اصلی خودشو از دست داده و زمانی که بالش آلوده و کثیف شده است، زمان تعویض بالش فرارسیده است. همچنین بسته به نوع بالش، زمانی که کیفیت اصلی را بالش از دست می‌دهد باید آن را عوض کرد به عنوان مثال برای بالش‌های پر زمانی که الیاف به هم چسبیده و حالت گلوله‌ای پیدا می‌کنند و نرمی اولیه را زیر سر ندارند باید آن‌ها را تعویض کرد. همچنین بالش‌های هتلی را بهتر است سالی یک بار عوض کنیم. چون سر هنگام خواب معمولا عرق می‌کند و باعث آلودگی بالش می‌شود. بالش‌های پر را می‌توان شست  اما به هرحال منطقی است که آن‌ها را سالی یکبار عوض کنیم.

زمان تعویض بالش

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم