لوگو رنوس

ضوابط طراحی هتل

ضوابط طراحی هتل

اگر بتوانیم مهم‌ترین عاملی که در زمینه مهمان نوازی باعث رضایت مهمان می‌شود را انتخاب کنیم، معماری و طراحی هتل خواهد بود. چیدمان و طراحی هتل شما داستانی را بیان می‌کند و به طور کامل تجربه بازدیدکنندگان را در طول اقامتشان تعریف می‌کند. در دنیای مدرن، هتل‌ها دیگر تنها مکانی برای خواب شبانه نیستند. در عوض، این مکانی است که به مهمانان فرصت می‌دهد تا فرهنگ مکانی را که بازدید می‌کنند تجربه کنند، امتحان کنند، احساس کنند، کشف کنند و در پایان روز استراحت کنند. در این نوشته می‌خواهیم درباره ضوابط طراحی هتل صحبت کنیم.

ضوابط طراحی هتل

عناصر کلیدی معماری و طراحی هتل موفق

برای اداره یک هتل موفق امروز، باید خطی فکر نکنید یا فقط زیبایی و عملکرد را در نظر بگیرید. در مقابل، معماری و طراحی مناسب هتل لوکس، تمام جنبه‌های اقامت مهمان را در نظر می‌گیرد، نه تنها فیزیکی، بلکه احساسی. هدف نهایی طراحی بیرونی و داخلی هتل باید ایجاد تجربه‌های منحصر به فرد و فراموش نشدنی برای مسافر باشد. در اینجا چند عنصر کلیدی وجود دارد که یک مالک هتل باید هنگام استخدام یک طراح یا یک شرکت طراحی برای ملک خود در نظر داشته باشد تا به نتیجه ای جامع و منحصر به فرد دست یابد:

  • داستان بگویید: فلسفه مدرن طراحی هتل همه چیز در مورد گفتن یک داستان است. هنگام ساخت یا طراحی مجدد یک هتل، ایجاد یک مفهوم منحصر به فرد، که هویت هتل و تجربه مهمان را شکل می‌دهد، مهم است. اطمینان حاصل کنید که فرم‌ها، متریال‌ها و عملکرد فضاهای مختلف در سراسر هتل، الهام بخش طراحی و مفهوم شما باشد و همچنین داستان شما را بیان کند. در مفهوم هتل، موارد زیر را در نظر بگیرید:
    • مفهوم معماری و طراحی هتل
    • امکانات هتل مانند امکانات رفاهی یا برند رستوران و غذا
    • تجربه های امضایی که هتل به مهمانان خود ارائه می‌دهد
    • رویه‌های عملیاتی، که باید با ایده اصلی هماهنگ باشد
    • برندسازی هتل و استراتژی‌های ارتباطی
  • مکان و عناصر خارجی را منعکس کنید: شرایط آب و هوایی موقعیت جغرافیایی باید یکی از مهمترین عوامل در معماری و طراحی هتل باشد. آب و هوای بیرون باید تا حد زیادی تعیین کند که بخش‌های بیرونی هتل چگونه به نظر می رسند و چگونه با بخش‌های داخلی تعامل خواهند داشت. هنگام طراحی یک هتل، توجه به جهت ساختمان و نحوه حرکت خورشید در اطراف آن بسیار مهم است. طراحی مناطق، عملکردها، و همچنین انتخاب بافت، رنگ و مواد، باید از همکاری هتل با خورشید و محیط اطراف آن الهام گرفته شود.
  • تاثیر اول را عالی بگذارید: در طول فرآیند معماری و طراحی هتل، معمار یا طراح باید چند قسمت کلیدی از فضای داخلی هتل را در نظر بگیرد. ورودی هتل اولین نقطه پذیرایی از بازدیدکنندگان است. ورودی همان چیزی است که اولین برداشت مشتری را شکل می‌دهد، بنابراین بسیار مهم است که بازدیدکننده را از همان چند ثانیه اول مستعد کنیم. اطمینان حاصل کنید که زیبایی شناسی ورودی با مفهوم هتل همسو باشد. از نظر عملکردی، محوطه ورودی باید امکان عبور آسان بازدیدکنندگان و کارکنان را فراهم کند. علاوه بر این، ورودی باید به راحتی از خیابان پیدا شود، ما نمی‌خواهیم مسافران خسته ای داشته باشیم که برای یافتن ورودی تلاش می کنند. طراحی و چیدمان پذیرایی باید حس صمیمیت را ایجاد کند، که وقتی با استقبال گرم کارکنان ترکیب می‌شود، به بازدیدکننده این اطمینان را می‌دهد که انتخاب درستی از هتل انجام داده‌اند. از اینکه منطقه لابی را به نقطه کانونی ملک خود تبدیل کنید نترسید. بازدیدکنندگان تمایل دارند در این فضا جمع شوند و طراحی منحصر به فرد و زیبایی شناسی آنها را تشویق می‌کند تا عکس بگیرند و آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به شما تبلیغات رایگان و جذب مشتریان بیشتری را می‌دهند.
  • به طراحی اتاق مهمان توجه کنید: اتاق هتل مکانی است که مسافران در آن می‌خوابند، استراحت می‌کنند و تصمیم نهایی را می‌گیرند که آیا هتل مناسبی را انتخاب کرده اند یا خیر. داستان هتل باید در تمام جزئیات کوچک و عناصر تشکیل دهنده اتاق گنجانده شود. همچنین ایده خوبی است که اتاق را به مناطق کاربردی هوشمند، مانند یک منطقه خواب یا یک منطقه تفریحی تقسیم کنید. یک دوش جادار، یک تخت راحت، و انبار کافی برای چمدان و لباس از الزامات مطلق یک اقامت دلپذیر در هتل است.
  • طراحی مناطق مشترک برای تجربیات: بخش‌های اجتماعی و فعالیت‌های هتل، مانند قسمت‌های صبحانه و استراحت، رستوران یا استخر، همه عناصر ضروری هستند که به تجربه کلی بازدیدکننده کمک می‌کنند. تمام مناطق مشترک باید نشان دهنده برند هتل باشد و تجربه ای سرگرم کننده و سرزنده را برای مهمانان فراهم کند. هنگام طراحی این مناطق، هم بر نیازهای عملکردی و هم زیبایی شناختی مشتریانی که از فرهنگ‌های مختلف و با تجربیات متفاوت هستند تمرکز کنید. از آنها دعوت کنید تا یک تجربه مشترک را به اشتراک بگذارند و از طریق داستانی که می خواهید بگویید زندگی کنند. پلان طبقه باید شامل مناطق مجزا برای تفریح، آرامش، معاشرت، لذت خوردن باشد و تعامل و ایجاد خاطرات را برای افراد آسان کند. هنگام ساختن مفهوم طراحی، عادات مسافران و نحوه تبدیل آنها به تجربه را مطالعه کنید.

طراحی

اجازه دهید حرفه ای‌ها از طراحی هتل شما مراقبت کنند

برای راه اندازی یک کسب و کار هتلداری موفق، باید تمام جزئیات کوچک را در ذهن داشته باشید. معماری و طراحی مناسب هتل منجر به تجربیات شادی برای مهمانان می‌شود که نظرات مثبتی را از خود به جای می‌گذارند و تجارت بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم