لوگو رنوس

مدیریت هتل چگونه است؟

مدیریت هتل

صنعت مهمان‌نوازی شامل مسیرهای شغلی و گزینه‌های زیادی برای کسانی است که از تعامل با مردم و ارائه پشتیبانی مورد نیازشان لذت می‌برند. یکی از این گزینه‌ها شغل در مدیریت هتل است که شامل عملیات و نظارت بر موقعیت هتل است. اگر این گزینه را برای حرفه خود در نظر می‌گیرید، درک بیشتر در مورد آنچه که هنگام کار در این نقش باید انتظار داشته باشید مفید است. در این مطلب، مدیریت هتل چگونه است؟، تفاوت آن با مدیریت مهمان‌نوازی و اینکه چگونه می‌توانید مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در این زمینه را ایجاد کنید، بحث می‌کنیم.

مدیریت هتل چیست؟

مدیریت هتل بخشی از صنعت هتلداری است که شامل نظارت بر عملیات یک مکان هتل است. هنگامی که به عنوان مدیر هتل کار می‌کنید، می‌توانید عملیات یک متل، استراحتگاه یا سایر مؤسسات مشابه را مدیریت کنید که اقامتگاه و سایر خدمات را برای مهمانان فراهم می‌کند. عنوان مدیر هتل اغلب به مدیر کل یک هتل اشاره دارد که به عنوان مدیر اجرایی در یک ملک خاص خدمت می‌کند. وظایف محول شده به مدیر به اندازه هتل و همچنین هدف آن و انتظارات صاحبان آن بستگی دارد. یک مدیر کل در یک هتل از رئیسان بخش پشتیبانی می‌شود که بر کارمندان خود نظارت می‌کنند و عملکردهای کلیدی را گزارش می‌دهند. برخی از رایج ترین دپارتمان‌ها در یک هتل بزرگ عبارتند از: پذیرش یا میز پذیرش، رزرواسیون، خانه داری هتل، درآمد، فروش و بازاریابی، رویدادها و پذیرایی، امور مالی، غذا و نوشیدنی، امنیت، منابع انسانی و مهندسی. یک حرفه در مدیریت هتل ممکن است شامل کار در هر یک از این زمینه‌ها در صنعت باشد. در یک هتل کوچکتر، بخش‌ها ممکن است شامل خانه داری، خدمات مهمان، مهندسی، غذا و نوشیدنی، حسابداری و فروش و بازاریابی باشد. کار در مدیریت هتل معمولا مستلزم کسب تجربه در یک هتل است، چه در میز پذیرش و چه در خانه داری. بسیاری از متخصصان مدیریت هتل راه خود را از طریق صنعت پیش می‌برند زیرا تجربه مربوطه اغلب در مهمان نوازی بسیار ارزشمند است. برخی از موقعیت ها ممکن است متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک لیسانس در مدیریت هتلداری، بازرگانی یا رشته های مرتبط دیگر کنند، اگرچه این امر به هتل و شرایط شغلی بستگی دارد. اگر می‌خواهید در صنعت مدیریت هتل، مانند معاونت یا مدیر منطقه ای کار کنید، ممکن است به مدرک تحصیلات تکمیلی نیاز داشته باشید.

میر هتلداری

چگونه می‌توان مهارت‌های مدیریت هتل را بهبود بخشید

مدیر هتل مسئول اطمینان از این است که تمام قسمت‌های تسهیلات تا حد امکان به آرامی کار می‌کنند و با هم کار می‌کنند تا تجربه مثبتی را برای مهمانان تضمین کنند. برای موفقیت در این زمینه، مراحل زیر را برای بهبود مهارت‌های خود دنبال کنید:

  1. مدیریت مالی را یاد بگیرید: مدیریت مالی یک مهارت کلیدی است زیرا مدیر کل و مدیران بخش، مسئول مدیریت و پایبندی به بودجه هتل هستند. مدیر هتل مسئول بودجه کلی است، در حالی که هر مدیر بخش معمولاً مسئول پیگیری هزینه‌ها است. با گذراندن دوره‌های مالی و بودجه، می‌توانید در مورد جنبه مالی اداره یک هتل و سرمایه‌هایی که وارد و خارج می‌شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  2. مهارت های رهبری خود را بهبود بخشید: رهبری همچنین یک مهارت ضروری برای یک مدیر است زیرا آنها باید تیمی را رهبری کنند که می‌تواند صدها نفر را در یک اقامتگاه بزرگ شامل شود. مدیران هتل باید مایل به گوش دادن به بازخورد کارمندان، اقداماتی برای بهبود روحیه، واگذاری وظایف به اعضای تیم‌های مختلف و تصمیم گیری سریع و مطمئن باشند. بهبود مهارت‌های رهبری شما اغلب از طریق تجربه حاصل می‌شود، اگرچه رهبران ماهر دوره‌ها و سمینارهای آموزشی رهبری ارائه می‌دهند.
  3. درک بهتری از بازاریابی به دست آورید: اگرچه یک هتل ممکن است یک بخش بازاریابی مشخص داشته باشد، مدیران هتل به طور کلی در تمام بخش‌های مختلف مشارکت دارند تا از عملکرد روان و کارآمد اطمینان حاصل کنند. بازاریابی شامل ایجاد آگاهی در مورد یک برند یا شرکت و همچنین ایجاد تعاملات مثبت برای کسانی است که با برند درگیر هستند. شما می توانید با گذراندن دوره های آنلاین یا از طریق یک موسسه آموزش عالی در منطقه خود، درباره بازاریابی یک کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  4. مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید: مدیر هتل از مهارت‌های ارتباطی کتبی و شفاهی هنگام انجام وظایف مختلف در این نقش استفاده می‌کند. آنها ممکن است ارتباطات کتبی ایجاد کنند تا در مورد سیاست‌های جدید یا تغییرات فرآیند به سران بخش یا اعضای تیم‌های مختلف توزیع کنند. مدیران هتل همچنین به طور مستقیم با مهمانان هتل در تعامل هستند، بنابراین آنها باید بتوانند به طور مؤثر گوش دهند و به نگرانی‌ها به طور مؤثر پاسخ دهند. مهارت‌های ارتباطی همچنین هنگام یادگیری نحوه تعامل با مهمانانی که از خدمات خود ناراضی هستند، حیاتی است، زیرا مدیران مسئول رسیدگی و رفع نگرانی‌ها هستند. تجربه به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید، همچنین آموزش و آموزش در زمینه‌های مرتبط.
  5. انعطاف پذیر باشید: انعطاف پذیری یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی برای یک مدیر هتل است. در این نقش اغلب با مسائل غیرمنتظره و پیش بینی نشده ای مواجه می‌شوید که باید در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شوند. مشکلات اغلب در زمان‌های نامناسب به وجود می‌آیند، مانند زمانی که هتل میزبان یک رویداد بزرگ یا گروه بزرگی از مهمانان است. یک تجربه بالقوه منفی می‌تواند توسط مدیر هتلی که منعطف و مایل به انطباق با هر موقعیتی است و با مهمانان همدل است و واقعاً می‌خواهد راه حلی پیدا کند که همه طرف‌های درگیر را راضی کند، تغییر دهد.

مشاغل هتلداری

  • مدیر خانه داری: یک مدیر خانه داری مسئول اطمینان از رعایت استانداردهای نظافت و بهداشت در یک هتل است. وظایف مشترک شامل استخدام و آموزش کارکنان، کار با مهمانان هتل برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای فردی آنها، ایجاد و نظارت بر برنامه زمانی، مدیریت موجودی و هماهنگی با سایر بخش‌ها است.
  • مدیر پذیرایی: در یک هتل، یک مدیر پذیرایی به طور مستقیم با اعضای پرسنل پذیرایی کار می‌کند تا انواع وظایف مربوط به تهیه و سرویس غذا را انجام دهد. برخی از این وظایف شامل هماهنگی و مدیریت عملیات، مدیریت تیمی از متخصصان پذیرایی، وارد کردن سفارشات غذا، هماهنگی با سایر بخش‌های داخل هتل و نظارت بر آماده‌سازی غذا برای اطمینان از رعایت استانداردهای کیفیت است.
  • مدیر کنفرانس: مدیر مرکز کنفرانس بر عملیات یک مرکز کنفرانس یا کنفرانس نظارت می‌کند. برخی از وظایف ممکن است شامل رزرو رویدادها، تهیه و مدیریت قراردادها، گزارش اطلاعات مالی، مدیریت موجودی، نظارت بر کارکنان و سایر مدیران بخش، عیب یابی هر گونه مسائلی که پیش می‌آید و بازرسی تسهیلات قبل و بعد از رویداد باشد.
  • مدیر کل: مدیر کل یک هتل مسئول مدیریت عملیات روزانه، نظارت بر سایر مدیران بخش و مدیران، اطمینان از رعایت دقیق تمام خط مشی‌ها و فرآیندها، رسیدگی به شکایات، مدیریت بازیابی خدمات است. رویه‌ها، حفظ بودجه هتل و مدیریت تمام مسائل مربوط به اموال که ممکن است ایجاد شود.

بخش هتلداری

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم