لوگو رنوس

مهمان نوازی و گردشگری به چه معناست؟

هتلداری

چه به دنبال فرصت‌های تحصیلی پس از متوسطه باشید و چه به دنبال شروع یک شغل جدید باشید، احتمالاً با اصطلاح “مهمان نوازی و گردشگری” روبرو خواهید شد. در حالی که بیشتر مردم با گردشگری آشنا هستند، تعداد کمی تعریف واقعی مهمان‌نوازی و گردشگری را می‌دانند. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

تعریف مهمان نوازی و گردشگری

هتلداری و گردشگری یک صنعت جمعی است. مهمان‌نوازی و گردشگری یک صنعت عظیم و جمعی متشکل از گردشگری و سایر مشاغل مرتبط با مهمان‌نوازی است. شرکت‌های گردشگری از نظر فنی به عنوان مشاغل مهمان‌نوازی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا برای ایجاد درآمد به خدمات مشتری قوی متکی هستند. آنها باید یک تجربه خوشایند و لذت بخش را برای مهمانان خود فراهم کنند. در غیر این صورت، آن مهمانان در آینده باز نخواهند گشت و برخی از مهمانان ممکن است تجربه بد خود را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارند. همه مشاغل هتلداری، حتی آنهایی که در خارج از بخش گردشگری زندگی می‌کنند، با تأکید بر اهمیت خدمات قوی و مثبت به مشتریان، رویکرد مشابهی را در عملیات خود دنبال می‌کنند.

صنعت گردشگری

مشاغل گردشگری

بخش گردشگری فرصت‌های شغلی سرگرم کننده و مالی بی شماری را ارائه می‌دهد که برخی از آنها شامل یک آژانس مسافرتی، راهنمای تور، مدیر هتل، مدیر پارک موضوعی، برنامه ریز رویداد و افسر گردشگری است. شاید رایج ترین شغل گردشگری، آژانس مسافرتی باشد. آمارها نشان می‌دهد که آژانس‌های مسافرتی در ایالات متحده تقریباً 62074 دلار در سال درآمد دارند که بیش از دو برابر میانگین حقوق گزارش شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده است.

سایر مشاغل مهمان نوازی

گردشگری تنها یکی از بسیاری از بخش‌های مرتبط با مهمان‌نوازی است. ده‌ها فرصت شغلی دیگر در صنعت مهمان نوازی وجود دارد که شامل گردشگری نمی‌شود. چند نمونه عبارتند از یک دربان، سرآشپز اجرایی، مدیر هتل، پیشخدمت/پیشخدمت، مدیر غذا و نوشیدنی، باریستا، مدیر خانه داری، و میزبان/میزبان رستوران.

اهمیت هتل در صنعت گردشگری

هتل‌ها قطعا یکی از بخش‌هایی هستند که سریع‌ترین رشد را در بخش گردشگری دارند و واقعاً قابل توجیه است زیرا اقامت بخش کلیدی در توسعه گردشگری هر کشور یا منطقه است. گردشگری و صنعت هتلداری همیشه دست به دست هم داده و وجود هتل های کافی نیز بر ارزش و عوامل بسیار زیادی افزوده و آن را وارد اقتصاد منطقه می کند. وجود یک هتل برای تقویت گردشگری یک منطقه کافی نیست، بلکه نشانه ای از گردشگری سلامت را نیز نشان می دهد. صنعت رو به رشد گردشگری و صنعت مهمان‌نوازی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل رشد مطرح شده است و کسب و کار هتل‌داری ارزش زیادی به آن می‌افزاید. فرهنگ و میراث آن نیز ارزش زیادی به بخش گردشگری در هند اضافه کرده است. با توجه به تنوع غنی آن در بوم‌شناسی، زمین‌ها و شگفتی‌های منظره‌ای که در سراسر کشور گسترده شده‌اند، پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.

هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم