لوگو رنوس

چگونه از امکانات رفاهی هتل را به روش صحیح انتخاب کنیم؟

امکانات رفاه هتل

ممکن است این کار برای شما کمی ناخوشایند باشد، اما ممکن است برخی هر بار که هتلی را رزرو می‌کنند، همیشه تماس بگیرند که آیا حوله هتلی، لوازم آرایشی (شستشوی بدن و مرطوب‌کننده) و TCM (قهوه‌ساز چای) در اتاق وجود دارد یا خیر. با این حال، اتفاق می افتد که هتلداران به دلیل محدودیت بودجه، در دسترس بودن یا اهمیت کم از برخی امکانات رفاهی اجتناب می‌کنند و این بر تجربه مهمانان تأثیر می‌گذارد.

امکانات رفاهی در هتل‌ها چیست؟

نگران نباشید، در این مطلب به شما در انتخاب امکانات رفاهی برای هتل کمک خواهیم کرد. امکانات رفاهی هتل، امکاناتی است که هر ملکی در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد تا تجربه آنها را در طول اقامت غنی تر کند. به عنوان مثال، یک اتاق استاندارد دارای مواردی نظیر: کمد با چوب لباسی، جعبه ایمنی، میز و صندلی مطالعه، میز قهوه خوری، لوازم التحریر ،حوله هتلی، لوازم بهداشتی نظیر خمیردندان هتلی و مسواک هتلی، تلویزیون هوشمند و مینی بار می‌باشد. اگر می‌بینید، برخی از امکانات برای مهمانان قابل مصرف است (اقلام مینی بار، لوازم بهداشتی، لوازم التحریر)، در حالی که بقیه می‌توانند توسط آن‌ها استفاده شوند، اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این مانند دو نوع مختلف از امکانات رفاهی در هتل‌ها است. آنها به عنوان مکمل و پرداخت شده تقسیم می‌شوند. با صحبت در مورد قبلی، می‌توان آن را بیشتر به امکانات مصرفی و غیر مصرفی تقسیم کرد. این‌ها بیشتر ملموس هستند، زیرا خدماتی مانند بار، کافه‌فروشی و دستگاه‌های فروش خودکار هستند. جدای از آن، دسته بندی‌های مختلف دیگری مانند تجملات (اسپا، اتاق تئاتر، یا استخر خصوصی در سوئیت ها)، ملزومات هتلی، و امکانات خلاقانه (هدایای خوش آمدگویی/خروج، سبد میوه در اتاق، چیدمان چمن در بالکن، کتاب هایی برای خواندن وجود دارد.)

امکانات رفاهی هتل

چگونه امکانات رفاهی را برای کسب و کار هتل انتخاب کنیم؟

در حالی که ما در مورد امکانات رفاهی مختلف برای هتل‌ها صحبت می‌کنیم، قبل از انتخاب امکانات مناسب برای ملک خود، باید عوامل را بررسی کنید. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

  1. بخش مهمان را درک کنید: اولین و مهمترین کاری که باید قبل از انتخاب امکانات رفاهی برای هتل انجام دهید، درک بخش‌های مهمان خود است. به عنوان مثال، اگر هتل شما عمدتاً به مسافران تجاری خدمات می‌دهد، امکانات مورد نیاز با مسافران خانوادگی متفاوت است. یک مسافر تجاری به دنبال هتلی با خدمات خشک‌شویی، دسترسی Wi-Fi، اتاق‌های جلسه، میز مسافرتی برای تسهیلات انتخاب و رها کردن، و غیره است. از سوی دیگر، خانواده‌ای هتلی را انتخاب می‌کنند که دارای امکاناتی برای پذیرایی از کودکان یا افراد مسن باشد، مانند رستوران‌ها/کافی‌شاپ‌های متفاوت، فعالیت‌های تفریحی (استخر، بازی‌های در فضای باز، یا چمن‌های باز)، یا اتاق‌هایی با آشپزخانه کوچک. بنابراین در حالی که برنامه‌ریزی می‌کنید که کدام امکانات برای هتل شما مهم‌تر است، برای تجزیه و تحلیل مهمانان خود وقت بگذارید تا بتوانید مواردی را که هر گروه از مسافران به دنبال آن هستند فهرست کنید. پس از تهیه فهرست، آنها را بر اساس اینکه کدام مهمانان بیشتر از ملک شما بازدید می کنند و امکاناتی که به دنبال آن هستند، مرتب کنید.
  2. نوع ملک خود را بشناسید: عامل دیگری که نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید نوع ملک است. اگر ملک شما یک هتل تجاری است، تمرکز شما بیشتر بر روی مهمانان شرکتی خواهد بود. بنابراین سرمایه‌گذاری در امکانات و امکاناتی مانند آشپزخانه‌های کوچک در اتاق‌ها یا سفرهای دور از دسترس خانواده‌ها، ممکن است برای شما بیهوده باشد. به همین دلیل است که باید امکاناتی را برای هتل ها انتخاب کنید که با موضوع/رده ملک شما مطابقت داشته باشد.
  3. درباره اولویت‌های مهمانان تحقیق کنید: هنگام انتخاب امکانات رفاهی برای هتل‌ها، ترجیحات مهمان را فراموش نکنید. این را می‌توان با استفاده از بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل بازخورد انجام داد. برای آسان‌تر کردن این کار، می‌توانید یک نرم‌افزار مدیریت شهرت را انتخاب کنید که گزارش مفصلی درباره آنچه مهمانان به دنبال آن هستند و کارهایی که می‌توان برای بهتر کردن اقامتشان انجام داد، در اختیار شما قرار دهد. جدای از آن، باید به دنبال گرایش‌هایی باشید که توسط سایر هتلداران نیز تطبیق داده شده است. من پیشنهاد می‌کنم در مورد امکانات رفاهی هتل که بیشتر مورد توجه مهمانان قرار گرفته است تحقیق کنید و آنها را برای مرجع در لیست خود به روز کنید.
  4. بودجه خود را تجزیه و تحلیل کنید: هنگامی که فهرستی از تمام امکانات رفاهی هتل را که برای ملک خود نیاز دارید تهیه کردید، وقت آن است که یکی از بزرگترین موانع پیش روی هتلداران را بررسی کنید، بودجه. همانطور که همه ما می‌دانیم، همه گیری مداوم بر صنعت مسافرت و مهمان نوازی تأثیر منفی گذاشته است. در واقع، بسیاری از هتل‌ها تعطیل شده اند یا در حالت مخفی کار می‌کنند. اگرچه گردشگری انتقامی یک روند است، اما مهمانان با احتیاط سفر می‌کنند. بنابراین، برای خرید هر امکانات جدیدی که مهمانان به دنبال آن هستند عجله نکنید. بررسی کنید که آیا سرمایه گذاری بر اساس بودجه شما امکان پذیر است یا خیر. اگر پاسخ منفی است، فعلا از آن امکانات اجتناب کنید، اما در مورد یک محصول با کیفیت پایین سازش نکنید.
  5. در دسترس بودن امکانات رفاهی را بررسی کنید: یکی از مشکلات رایجی که معمولا هتل‌ها با آن مواجه هستند، در دسترس بودن امکانات رفاهی است. بگذارید با یک مثال توضیح دهیم. بسیاری از املاک این روزها در حال تطبیق روش های پایدار برای سازگاری با محیط زیست هستند. با این حال، مشکل در دسترس بودن محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست است. اول از همه، آنها گران هستند. و دوم اینکه اکثر آنها یا باید وارد شوند یا مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری شوند. در واقع، اکثر مواقع به دلیل تولید کم، منطقه تحویل غیرقابل دسترس یا شرکت قادر به مطابقت با کیفیت مطلوب نیست، محصول در دسترس نیست. علاوه بر این، هتل‌ها باید کیفیت خدمات استاندارد را حفظ کنند، به این معنی که شما نمی‌توانید هر از چند گاهی برند امکانات را تغییر دهید. همانطور که قبلاً گفتم، این اختلاف می‌تواند تجربه مهمانان شما و بیشتر مهمانان عادی را مختل کند.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم