لوگو رنوس

بررسی تشک هتلی

تشک هتلی

تشک هتلی یکی از مهم ترین تجهیزات هتلی به حساب می‌آید، زیرا در راحتی و آرامش خواب مهمانان هتل بسیار تاثیر دارد. دراین مطلب می‌خواهیم به بررسی تشک هتلی و انواع آن و… بپردازیم.

تعریف تشک هتلی

هتل‌ها برای راحتی و رضایت مهمانان خود از تشک راحت استفاده می‌کنند. علاوه بر تشک مناسب، بالش هتلی نرم و ملحفه هتلی مناسب می‌تواند تجربه‌ی خوبی برای مهمانان هتل به ارمغان بیاورد. تشک‌های هتلی یکی از کالای خواب هتلی مهم به شمار می‌آید زیرا علاوه بر راحتی مهمانان، در سلامتی کمر و ستون فقرات آنها تاثیر می‌گذارد.

 

پارچه های سفید هتلی دکوراتیو

 

 

انواع تشک‌های هتلی

  • تشک فنری : این نوع تشک بیشتر در هتل‌ها استفاده می‌شود. این تشک‌ها برای پشتیبانی کافی بدن ساخته شده‌اند، با این حال وقتی از یک لایه راحت در بالای این تشک استفاده می‌شود، راحتی و پشتیبانی آن بیشتر می‌شود. بیشتر هتل‌ها برای کاهش انتقال حرکت تشک‌های فنری، تشک سفارشی با فنرهای جدا را تهیه می‌کنند.

 

تشک رویا بونل

 

  • تشک مموری فوم: این تشک به طور معمول در بعضی هتل‌ها استفاده می‌شود. هتل‌های لوکس معمولا ازاین نوع تشک استفاده نمی‌کنند ولی به درخواست مشتری این تشک در اتاق مهمان استفاده خواهد شد.
  • تشک لاتکس: این تشک به ندرت در هتل‌ها استفاده می‌شود. این تشک راحتی تشک مموری فوم و پشتیبانی تشک فنری را دارد و از مواد طبیعی ساخته شده است اما به علت قیمت گران آن، هتل‌ها از آن استفاده نمی‌کنند زیرا مقرون به صرفه نیست.
  • تشک پد دار: این نوع تشک در هتل‌های لوکس استفاده می‌شود. این تشک فنری به صورت سفارشی با رویه و پد مموری فوم ساخته می‌شود تا راحتی بسیار زیادی را برای مشتریان به وجود آورد.

فاکتورهای مهم در انتخاب تشک هتلی

  1. کیفیت و دوام تشک: هتل‌های یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها هستند و افراد مختلف از اقشار مختلف در آن اقامت می‌کنند. استفاده ی زیاد از یک تشک و خوابیدن افراد مختلف با وزن های متفاوت روی آن باعث از بین رفتن تشک می‌شود. برای اینکه تشک هتلی‌ای داشته باشید که بعد از سال‌ها استفاده همچنان مثل روزهای اول کارایی داشته باشد باید دوام تشک را در اولویت قرار دهید.بنابراین باید از تشکی با کیفیت استفاده کنید زیرا تشک‌های باکیفیت سبب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  2. میزان نرمی یا سفتی تشک: از میان انواع تشک‌ها،تشکی برای هتل مناسب است که موردپسند اکثر مهمانان باشد. سفتی زیاد تشک ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد، از این رو نرمی بیش ازحد تشک برای هتل مناسب نمی‌باشد. بنابراین تشک هتلی نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد. از تشک‌های طبی فنری در هتل ها معمولا استفاده می‌شود. میزان نرمی و سفتی در این تشک‌ها استاندارد است .
  3. قیمت تشک: خریداران تشک هتلی به دنبال خرید تشکی می‌باشند که در عین داشتن کیفیتی مطلوب، قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد.
  4. جنس رویه ی تشک: در هتل‌ها نظافت و تمیزی تشک عامل بسیار پراهمیتی می‌باشد. بنابراین باید تشکی انتخاب کنید که رویه ی ضدآب و مرغوبی داشته باشند. ضدآب بودن رویه باعث می‌شود که رویه از انواع آلودگی ها در امان باشد، همچنین اگر جنس رویه مرغوب نباشد، ممکن است به دلیل عرق کردن افراد بوی نامطلوبی بگیرد و برای مسافران آزاردهنده باشد.

نگهداری تشک هتلی

مهمترین کاری که برای نگهداری تشک در هتل باید انجام شود، این است که یا از تخت باکس استفاده شود یا اینکه یک کفی تخت بسیار محکم با رویه یک دست (یک ورق ام دی اف 8 یا 16 میل) در نظر گرفته شود. محکم بودن زیر تشک باعث بالا رفتن عمر تشک‌های هتلی می‌شود. بعلاوه برای جلوگیری از کثیفی تشک‌ها بر اثر ریختن مایعات و خون و … از محافظ تشک ضد آب استفاده کنید. پشت و رو کردن تشک ماهی یکبار در هتل  باعث حفظ سلامتی تشک در طولانی مدت می‌شود.

تعویض تشک‌ها در هتل

عاملی که بر کیفیت و راحتی تشک‌ها در هتل ها تاثیر می‌گذارد زمان تعویض تشک است. به طور معمول دوره هفت ساله برای تشک‌ها در نظر گرفته می‌شود. هتل‌ها برای تضمین راحتی تشک و از دست ندادن مهمانان خود، تشک را هر سه تا پنج سال تعویض می‌کنند. ضمن این که تشک فنری معمولا نیاز به تعویض در زمان زودتری دارد. جالب است بدانید در هتل‌های پنج ستاره بعد از یکسال استفاده از تشک آن‌ها را از رده خارج می‌کنند که ما این را در هتل‌های امارات بیشتر از هر جای دیگری دیده‌ایم.

تشک راحتی هتلی

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم