لوگو رنوس

مزایای مبلمان شهری

مبلمان خیابانی

باور کنید یا نه، مبلمان شهری بیش از هر زمان دیگری در محیط‌های تجاری مهم است و نقش بسیار مهم تری نسبت به ایفای نقش به عنوان یک ارتقاء زیبایی دارد. مزایای ظاهری ادغام مبلمان شهری در مکان‌های تجاری، سبک و کارایی را به محیط نزدیک می‌افزاید. سازمان‌ها با افزودن نیمکت‌ها، صندلی‌های پیک‌نیک، گلدان‌ها، سطل‌های زباله، سطل‌های بازیافت و پناهگاه‌های دوچرخه‌سواری، با ارائه امکانات رفاهی اضافی به کارکنان و بازدیدکنندگان، ارزش ساختمان موجود خود را افزایش می‌دهند. آنها همچنین با افزودن قابلیت و سرزندگی به حوزه عابر پیاده به عنوان یک وسیله رفاهی ضروری برای عابران پیاده عمل می‌کنند. آنها اعلام می‌کنند که عابران پیاده استقبال می‌کنند و خیابان مکان راحتی است. این امکانات خدمات کاربردی را به عابر پیاده ارائه می‌دهد و جزئیات و علاقه بصری را ارائه می‌دهد.

مبلمان شهری مزایا

 

کاربرد مبلمان شهری چیست؟

حالا نقش مبلمان شهری را فهمیدیم. اکنون می‌خواهیم کاربرد و مزایای مبلمان شهری را بررسی می‌کنیم:

  1. در خدمت اهداف عملی است: اغلب مردم تصور می‌کنند که مبلمان شهری و عمومی صرفاً تزئینی است. در واقع، ارزش‌های بسیار مهمی دارد. مبلمان باغ سفارشی راه ایده آلی برای ایجاد حس مکانی است که می‌توانند در آن جمع شوند و استراحت کنند. همچنین، با بهبود جذابیت کلی زیبایی شناسی خانه به جذب گردشگران کمک می‌کند.
  2. از تعامل اجتماعی پشتیبانی می‌کند: در عصر مدرن که ما توسط فناوری‌های مدرن احاطه شده‌ایم که ما را قادر می‌سازد با هر کسی صحبت کنیم، همه ما احساس می‌کنیم که در واقعیت با همه خریدار مرتبط هستیم. این فناوری شکافی را که التیام آن غیرممکن شده است، بیشتر کرده است. این نیمکت پیک نیک چوب سخت، پرتو امیدی برای بشر در بهبود ارتباط فرد به فرد است.
  3. این حس هویت را ارائه می‌دهد: طراحی و مهندسی مدرن در مبلمان شهری بعد دیگری را به آن افزوده است. این حس هویت را ترویج می‌کند، با میراث مکان و شخصیت فردی در نمایش غرورآفرین. همچنین، اگر شهر دارای برخی از زیباترین میزهای پیک نیک چوبی باشد، به عنوان یک هویت عمل می‌کند.
  4. مکانی برای استراحت: همه ما می‌دانیم که یک شهر چقدر شلوغ است. همه ما گاهی خسته می‌شویم و به دنبال مکانی برای استراحت می‌گردیم و در چنین سناریویی، این مبلمان شهریچاره ماست. اینها به ویژه برای افراد مسن که به دنبال مکانی برای توقف و بازیابی قدرت خود هستند مفید است.
  5. مقرون به صرفه است: آشکارترین مزایایی که مبلمان شهری دارد، مقرون به صرفه بودن است، به راحتی با هزینه مقرون به صرفه در دسترس است، عمر طولانی تری دارد و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد.

عملکرد مبلمان شهری

امروزه علاقه به فضاهای سبز و روش‌های صرفه جویی در انرژی افزایش یافته است. بهبود روانی و سایر مزایای سلامتی انگیزه ای است که انسان‌ها هر چه بیشتر به فضاهای سبز نزدیک می‌شوند. در نتیجه افزایش جمعیت شهری و افزایش آلودگی، مبلمان شهری دوستدار محیط زیست به یک نیاز مبرم تبدیل شده است. مبلمان شهری باید به گونه ای طراحی شود که عملکردهایی مانند استراحت، ارتباط، روشنایی، بازی، حفاظت، ناوبری، دفع زباله و غیره را تضمین کند. برخی از انواع مبلمان شهری را در زیر آورده ایم:

  • نیمکت‌ها، میزهای پیک نیک، و صندلی ها برای فراهم کردن صندلی برای مردم در نظر گرفته شده است. این موارد برای ایجاد محیطی ضروری هستند که افراد بتوانند در آن فکر کنند، استراحت کنند و معاشرت کنند.
  • شهری که به خوبی سازماندهی شده است، نه تنها با تمیزی، مناطق سبز، مناطق توریستی و تاریخی، فضاهای تفریحی نشان داده می‌شود، بلکه از طریق روشی که نیاز شهروندان و گردشگران را برای پیمایش راحت در فضای عمومی تضمین می‌کند. بنابراین هر شهری به نقشه‌ها، علائم خیابان‌ها و تابلوهای اطلاعاتی نیاز دارد. 
  • ست مبلمان فضای باز با تخته شطرنج و زمین بازی طراحی شده برای کودکان نیز نمونه هایی از مبلمان شهری است که نیاز کودکان به بازی را برآورده می‌کند. آنها تجربه شهر را با ایجاد یک عنصر سرگرمی در زندگی شهری غنی می‌کنند.

مبلمان شهریی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم