لوگو رنوس

انتخاب موکت هتلی

موکت هتلی

انتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از طراحی دکوراسیون است. یکی از گزینه‌های مناسب، موکت است. موکت یکی از کفپوش‌های رایج و پرکاربرد در هتل‌‎ها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود انتخاب موکت هتلی مناسب است. دراین مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب موکت هتلی مناسب و بررسی موکت هتلی و هر آنچه به این پوشش کف هتلی مربوط است بپردازیم.

تعریف موکت هتلی

به موکت هایی که برای به کارگیری در هتل‌ها طراحی می‌شود، موکت هتلی می‌گویند. امروزه موکت‌های هتلی که یکی از تجهیزات هتلی مهم به حساب می‌آید در طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. بخش وسیعی از هتل توسط موکت پوشانده می‌شود. مثلا می‌توان به کف اتاق، لابی، آمفی تئاتر، رستوران، راهرو و حتی راه پله اشاره کرد. با توجه به این که موکت‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و از طرف دیگر دارای بافت و جنس‌های بسیار متفاوتی هستند به راحتی با عناصر دیگر هتل آمیخته و هماهنگ می‌شوند.

موکت هتلی

ویژگی‌های موکت هتلی

مهم‌ترین ویژگی‌های موکت هتلی عبارتند از:

  • مقاوم و با دوام بودن: هتل یکی از مکان‌های پر تردد به شمار می‌آید. به همین دلیل کف پوش مورد استفاده در آن باید از مقاومت و طول عمر کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت موکت‌ها را پس از مدت کوتاهی باید تعویض کرد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. مقاومت در برابر سایش، ضربه و اجسام سنگین بر اساس میزان تراکم و جنس الیاف مشخص می‌شود.
  • مقاوم در برابر آتش سوزی: هر چند در حال حاضر موکت کاملا نسوز در بازار وجود ندارد اما موکت‌هایی با نام کند سوز وجود دارند که بایددر هتل‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این موکت‌ها در صورت آتش سوزی از گسترش حریق جلوگیری می‌کنند و دود کمتری را تولید می‌کنند. قیمت این موکت‌ها نسبت به انواع موکت هتلی دیگر کمی بیشتر است.
  • سهولت در تمیزی: راه پله، راهرو و اتاق‌های هتل در معرض رفت و آمد زیاد بوده پس باید موکتی برای پوشاندن این بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد که به سادگی تمیز شود. مثلا موکت‌های گل برجسته و یا پرز بلند به هیچ عنوان برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب نیستند، زیرا به راحتی تمیز نمی‌شوند. همچنین باید به دوام آن در برابر شستشو و همچنین ثبات رنگ و کیفیت توجه زیادی شود.
  • رنگ مناسب: یکی از مواردی که در انتخاب موکت هتلی اهمیت است، داشتن رنگ مناسب این موکت‌ها می‌باشد. زیرا انتخاب رنگ موکت هتلی سلیقه ای نیست و باید متناسب با دکوراسیون باشد.

موکت در هتل ها

مزایای انتخاب موکت هتلی مناسب

  1. جلوگیری از پخش شدن سروصدا داخل اتاق‌ها: سر و صدا یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که برخی مهمانان هتل گزارش می‌دهند. یکی از روش‌های کاهش این مشکل، استفاده از موکت مناسب در هتل است. موکت‌ها عایق قدرتمندی در مقابل سر و صدا هستند. بنابراین می‌توانند آسایش مهمانان هتل را از این لحاظ فراهم کنند.
  2. امنیت برای مهمانان: موکت یک گزینه ایمن در مقابل کفپوش‌های سخت همانند سنگ یا پارکت است، بخصوص برای مسافرانی که به طور خانوادگی و با فرزند کوچکشان به هتل مراجعه می‌کنند. زمین خوردن بچه‌ها امری طبیعی است و آن‌ها ممکن است در هتل حین راه رفتن زمین بخورند. وجود موکت، آسیب های ناشی از این اتفاق را کاهش می‌دهند و راه رفتن را برای افراد داخل هتل راحت‌تر سازند.
  3. کنترل دمای اتاق و صرفه جویی در انرژی: الیاف به کار رفته در موکت هتلی به عنوان عایق‌های حرارتی طبیعی عمل می‌کنند. منظور این است که موکت‌ها احساس گرمای بیشتری به فضا می‌بخشند و راه رفتن روی آن‌ها موجب سرد شدن بدن نمی‌شود. بخصوص اگر در فصول سرد سال مسافران در هتل اقامت کنند، گرمای داخل اتاق به بیرون درز نکرده و نیاز به افزایش دائمی دما در اتاق وجود ندارد. به طور تقریبی دمای اتاق موکت شده را می‌توان 2 الی 3 درجه سانتیگراد کاهش داد بدون اینکه اتاق سردتر شود. موکت‌ها در هتل سبب صرفه جویی در مصرف انرژی زیاد می‌شوند.
  4. مقاومت بالا:  برخی تصور می‌کنند مقاومت موکت‌ها پایین است و ممکن است زود آسیب ببینند، یک موکت هتلی باکیفیت با نصب صحیح می‌تواند 10 سال به بالا دوام داشته باشد. همچنین تمیزکردن موکت نیز با جاروبرقی و شامپوهای مخصوص امکان پذیر است. بنابراین مشکلی از این بابت نیز وجود نخواهد داشت.
  5. سازگاری با محیط زیست: امروزه موضوع پایداری و سازگاری با محیط زیست به امر مهمی در هر صنعتی تبدیل شده است. هر روز افراد بیشتری به سمت طراحی‌های پایدار می‌روند. این امر به این منظور است که در تلاشند در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی شرکت، خانه و هتل خود از اقلام سازگار با محیط زیست استفاده کنند که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها موکت است.

جنس موکت هتلی

موکت‌های ارزان قیمت و بی کیفیت مناسب مکان‌های پر رفت و آمد نیستند. موکت با الیاف پلی آمید بهترین نوع کفپوش برای مکان‌های با تردد بالاتر مانند هتل‌ها است. این کفپوش‌ها دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند. موکت هتلی نایلونی به ندرت آلودگی را در خود نگه می‌دارد و در صورت کثیف شدن به راحتی قابل شستشو است. برای تمیز کردن موکت‌های هتل از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود.

مزایای موکت پلی آمید عبارتند از:

  • مقاوم در برابر پیچ خوردگی و سر خوردگی
  • دارای حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر لکه ها و سهولت نظافت
  • دارای رنگ ثابت در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • دارای استانداردهای مجاز و ضد الکتریسیته ساکن
  • بادوام در برابر کوبیدگی و سایش
  • طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه

جنس موکت هتلی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم