لوگو رنوس

اهمیت مبلمان شهری

اهمیت مبلمان شهری

تأثیر خرده‌فروشی آنلاین و زمان‌های ریاضت اقتصادی به این معناست که خیابان‌های بریتانیا شاهد کاهش تعداد خریداران بوده است. و مراکز شهرها، شهرک‌ها و روستاها برای جذب بازدیدکنندگان باید سخت‌تر کار کنند. مقامات محلی و جاذبه‌های توریستی تحت فشار فزاینده ای برای خرج کردن عاقلانه و خوب، بدون در نظر گرفتن زیبایی شناسی مناطق مشترک هستند. این موضوع چگونه بر مبلمان شهری تأثیر گذاشته است؟ آن را بیش از هر زمان دیگری مهم کرده است. با این حال، مسئولیت انتخاب دقیق اقلام سفارشی را نیز بر عهده گرفته و عملکرد و دوام را در اولویت‌های بالاتر قرار داده است. در این نوشته می‌خواهیم درباره اهمیت مبلمان شهری صحبت کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مبلمان شهری در خدمت اهداف عملی است

به ندرت مبلمان شهری در حوزه عمومی صرفاً تزئینی است. دارای مقادیر قابل توجهی زیادی است. به عنوان مثال، در مراکز شهر، شهر و روستا، مبلمان شهری سفارشی راهی ایده‌آل برای ایجاد حس «مکان» به مردم است، به‌ویژه در مناطقی که فروشگاه‌ها زنجیره‌ای ملی هستند و پتانسیل وجود دارد که منطقه خرید مانند هر منطقه دیگری به نظر برسد. همچنین افزودن گلدان‌ها، تابلوها و سطل‌ها به مبلمان شهری نشان‌دهنده بازگشت سرمایه قابل توجهی است. بسیاری از اولویت‌هایی را که برنامه‌ریزان برای جذاب‌تر کردن و بازدیدکننده‌پسندتر کردن مناطق مشترک دارند، پوشش می‌دهد. صندلی‌ها همچنین می‌توانند در سازه‌هایی ادغام شوند که به عنوان مثال از درختان در مناظر شهری محافظت می‌کنند.

مبلمان خیابانی

از کاری عملی، تجربه می‌آید

نشستن در مناظر خیابانی، به عنوان مثال در پارک‌های عمومی و اسکله‌ها به دلیل طراحی فردی، می‌تواند چیزی بیش از فقط مکانی برای نشستن باشد. زمانی که یک مقام محلی یا طراح منظر شهری فضاهای جذابی برای استراحت و انتظار ایجاد می‌کند، پیامی درونی وجود دارد. این نشان دهنده استقبال گرم و درک نیاز است. این افراد را تشویق می کند که مدتی بمانند، تلفن‌های خود را چک کنند، میان وعده بخورند یا دنیا را تماشا کنند. این به این اصل می‌افزاید که بازدید از خیابان‌های مرتفع و سایر مناطق مشترک اکنون باید یک تجربه لذت بخش باشد تا صرفاً یک کار.

مبلمان شهری برای حمایت از تعامل اجتماعی

داشتن مبلمان شهری کافی همچنین باعث برابری فرصت‌ها می‌شود، زیرا مکان‌هایی برای استراحت برای سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی فراهم می‌کند. والدین کودکان کوچک می‌توانند از آن در فضاهای عمومی و امکانات رفاهی استفاده کنند تا مراقب نوجوانان خود باشند و دسترسی و استفاده را تضمین کنند. مجموعه‌هایی از نیمکت و صندلی‌هایی که به دقت در مکان‌های عمومی قرار داده شده اند، فرصت‌هایی را برای اجتماعی بودن و لذت بردن از فضای باز فراهم می‌کنند. این ارزشی است که حتی باارزش‌تر شده است، زیرا مردم با بازگشت به فعالیت‌های ساده‌تر و سنتی‌تر به چالش‌های مدرن پاسخ می‌دهند. اثاثیه خیابانی که به درستی راه اندازی شده و قرار داده شده باشد، می‌تواند افراد را به محل مورد نظر بکشاند و به آنها دلایلی برای ماندن بدهد. گروه‌های بزرگی از دوستان از آن استفاده خواهند کرد، یا حتی می‌تواند تعامل اجتماعی بیشتری بین غریبه‌ها ایجاد کند.

نیمکت و صندلی شهری

ارائه حس هویت

طراحی مدرن و مهارت‌های مهندسی بعد دیگری به مبلمان خیابانی اضافه کرده است. انتخاب سبک‌ها و زیبایی شناسی اکنون نامحدود است. این می تواند حس هویت را با میراث و شخصیت فردی مکان در نمایش افتخارآمیز ترویج کند.

نرم کردن اقدامات امنیتی

مبلمان شهری مناسب همچنین می‌تواند به نرم کردن برخی از اضافات واضح تر به مناظر خیابانی معاصر کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است مجبور شوید برای جلوگیری از کاهش وسایل نقلیه متخاصم، مسدود کننده‌ها، ستون‌ها و موانع نصب کنید. با این حال، مبلمان شهری جذاب و با دقت قرار داده شده در همان منطقه، محیطی مناسب برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

اولویت‌های جدید در مبلمان شهری

برای مرتبط و قابل توجیه کردن مبلمان شهری، مشخص‌کننده‌ها و برنامه‌ریزان به طور فزاینده‌ای مشتاق همکاری با شرکت‌هایی هستند که از نظر اخلاقی معتبر هستند، که محصولی با کیفیت و منبع‌یابی مسئولانه ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، مبلمان خیابانی ساخته شده از پلاستیک بازیافتی، یا چوبی که از جنگل های دارای گواهی FSC تهیه شده است. همچنین، برای افزایش عمر و مفید بودن مبلمان شهری، نیاز به انعطاف پذیری بیشتر در برابر “خطرات مدرن” وجود دارد. این شامل ویژگی‌های ضد خرابکاری، از جمله محافظت در برابر اسکیت‌بردها می‌شود. این نشان می‌دهد که سفارش دادن مبلمان شهری مهم است، اما باید مبلمان شهری مناسب باشد.

مبلمان شهری

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم