لوگو رنوس

راهنمای خرید ملحفه هتلی

ملحفه هتلی مناسب

می‌دانیم که پادشاه هر هتلی، مهمانان هتل هستند، بنابراین باید از اقامت خود در هتل بیشترین لذت را ببرند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی ملحفه هتلی و راهنمای خرید ملحفه هتلی بپردازیم. اگر می‌خواهید مهمانان خود را راضی نگه دارید و بهترین ملحفه را خریداری کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بررسی تولید ملحفه هتلی

تولید پارچه شامل تبدیل نخ‌ها و گاهی الیاف به پارچه‌ای با ویژگی‌هایی است که توسط مواد و روش های به کار رفته تعیین می‌شود. پارچه ملحفه‌ای در گروه پارچه‌های تخت باف هستند. در ابتدای کار به صورت تار و پود با الیاف مختلفی بافته می‌شود سپس فرایند رنگرزیو چاپ انجام می‌شود . بافت خام این پارچه در عرض‌های گوناگون می‌باشد که هر یک مصرف خاص خود را دارد .متداول‌ترین روش‌های تولید پارچه عبارتند از: بافندگی، قیطاندن، نمدکاری، تافت‌زنی و تولید نبافته. با این حال، روش اصلی تولید پارچه، بافت است. تولید ملحفه هتلی اهمیت زیادی دارد زیرا هتل‌ها یکی از اقامتگاه‌های مهم هر شهر به حساب می‌آیند و رضایت مهمانان آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

ملحفه هتلی مناسب

 

روش‌های تشخیص ملحفه هتلی مناسب

برای انتخاب ملحفه هتلی مناسب و مرغوب باید به چند نکته توجه کرد. این نکات عبارتند از:

  • نوع الیاف: نوع الیاف به کار رفته در ملحفه هتلی چند نوع می‌باشد. این انواع به شرح زیر است:
    • پنبه ای: پر فروش ترین و مرغوب ترین پارچه‌هایی که برای ملحفه مخصوصا ملحفه هتلی انتخاب می‌شوند از نوع پنبه هستند. از مزایای این نوع الیاف می‌توان به نرمی، قابلیت تنفس پذیری، لطافت، ضد حساسیت و ارزان بودن اشاره کرد. همچنین اگر در هنگام تولید این نوع الیاف مقداری ابریشم به آن اضافه کنند، عمر آن افزایش خواهد یافت. در ملحفه‌های هتلی بیشتر از الیاف پنبه استفاده می‌شود.
    • ابریشم: این نوع الیاف دارای بافتی ظریف و درخشان هستند و جلوه ای لوکس و مدرن را به اتاق‌های هتل می‌تواند هدیه دهد. از جمله معایب این نوع پارچه می‌توان به این مورد اشاره کرد که احتمال ایجاد حساسیت پوستی را افزایش می‌دهد. همچنین قیمت این نوع الیاف از دیگر الیاف‌ها گران‌تر است.
    • پلی استر: پلی استر یکی از الیاف بسیار ارزان برای ملحفه و سایر منسوجات به شمار می‌آید، ولیکن بهتر است که با یکی دیگر از الیاف مانند پنبه ترکیب شود. پلی استر به تنهایی جزو پارچه‌های لطیف به شمار نمی‌آید. از مزایای آن می‌توان به: ماندگاری و مقاومت بسیار زیاد در برابر لکه ، فرسودگی، پوسیدگی و … اشاره کرد، که در نتیجه عمر آن را افزایش می دهد.
  • تراکم پارچه: برای بدست آوردن تراکم پارچه باید از طریق وزن آن اقدام کرد. وزن ۱ متر طول در عرض نشان دهنده تراکم پارچه است. اعدادی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم تراکم هایی هستند که به طور معمول در ملحفه‌های هتلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه به تراکم بافت از مواردی است که در رابطه با خرید حوله هتلی، خرید ملحفه هتلی و سایر منسوجات نیز مورد توجه می‌باشد.
    • تراکم 120 تا 170: این میزان از تراکم دارای کاربرد عمومی است. جلوه زیبایی دارد و از قیمت مناسبی برخوردار است. به همین دلیل در هتل‌هایی که از نظر مالی توان بالایی ندارند توصیه می‌شود. همچنین در بیمارستان‌ها نیز از این میزان تراکم برای ملحفه‌ها استفاده می‌کنند.
    • تراکم 200: یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب ملحفه هتلی، توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی است. معمولا تراکم 200 برای هتل‌های گرمسیری و فصول تابستان کاربرد دارد.
    • تراکم 400: یکی از پرفروش ترین ملحفه‌های هتلی شامل تراکم 400 می‌باشد. زیرا به دلیل تراکم بالا بسیار نرم و لطیف می‌باشد. معمولا در هتل‌های بین المللی از این نوع تراکم استفاده می‌شود. سایر تراکم‌ها شامل 600 الی 1000 است که از نظر زیبایی می‌توان آن را مناسب برای هتل‌های بسیار مجلل در نظر گرفت.
  • نوع بافت: انتخاب این موضوع سلیقه ای است و بستگی به انتخاب شما دارد. بافت‌ها شامل ساده، ترگال، ساتن و ژرسه می‌باشد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. به طور مثال بافت ساده از ظاهری شیک و بی حاشیه برخوردار است. تبادل حرارتی و قیمت مناسب و از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.
  • ابعاد: ملحفه‌ها به صورت یک نفره و دو نفره در هتل مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد ملحفه یک نفره 150 در 270 و ملحفه دو نفره 250 در 270 می‌باشد.

کالای خواب هتلی

نکاتی که قبل خرید ملحفه هتلی باید رعایت کنید

در هنگام خرید ملحفه هتلی باید چند نکته را رعایت کنید تا خریدی مناسب و مورد رضایت داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

  1. به تراکم بافت ملحفه هتلی دقت نمایید: هر قدر تراکم بافت منسوجات هتلی بیشتر باشد، جنس آن‌ها لوکس تر به نظر می‌آید. روی  بسته بندی ملحفه هتلی مشخصات تراکم بافت آن ذکر شده است. اگر می‌خواهید بهترین ملحفه هتلی را تهیه نمایید، تراکم بالای 200 بخرید.
  2. جنس پنبه ای، پشمی، ابریشم یا ساتن بخرید: اگر دوام بالای منسوجات هتلی برایتان مهم است، بهترین جنسی را انتخاب کنید که قیمت آن مقرون به صرفه باشد. نخ پنبه پرطرفدارترین جنس در ملحفه‌های هتلی است. البته بعضی‌ها هم نخ مخلوط پنبه با سایر جنس‌ها مانند پشم را ترجیح می‌دهند. چون پنبه با ترکیب با سایر الیاف باعث می‌شود، چروک نشود. انتخاب جنس مناسب برای ملحفه هتلی به عوامل زیادی، مانند مکان هتل، آب‌وهوای محل، مهمان‌های هتل و هزینه‌ای که برای خرید منسوجات هتلی کنار گذاشته‌اید، بستگی دارد. پس هنگام خرید ملافه هتلی همه این عوامل را در نظر داشته باشید.
  3. ملحفه هتلی بیشتری خریداری کنید: اگر قرارر باشد هرروز ملحفه هتلی را تعویض نمایید، باید ملحفه کافی به تعداد به تعداد اتاق‌ها و تخت‌ها و تشک‌های مختلف داشته باشید. بنابراین اگر از تمکن مالی کافی برخوردار هستید به تعداد بیشتری ملحفه خریداری نمایید.
  4. منسوجات هتلی را فروشگاه تخصصی و معتبر تهیه نمایید: در ابتدا خرید منسوجات هتلی مانند ملحفه هتلی و حوله هتلی برای تجهیز هتل و خوابگاه در ابتدا ساده به نظر برسد، اما اصلا این‌طور نیست. . پس بهتر است برای خرید ملحفه هتلی از توصیه‌های کارشناسی استفاده کنید. از کسی اطلاعات بخواهید که ملحفه‌های هتلی و ویژگی‌های آن‌ها را می‌شناسد.

ملحفه هتلی مناسب هتل

روش نگهداری از ملحفه هتلی

هنگام خرید ملحفه هتلی از روش های نگهداری ملحفه مطمئن شوید. علاوه بر نوع هتل، اقامتگاه یا پروژه متوجه تجهیزات لاندری و امکانات خود نیز باشید. ما در یک مطلب جداگانه در مورد نگهداری از ملحفه سفید هتلی صحبت کردیم که آن را نیز از دست ندهید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم