لوگو رنوس

چند روشی که فناوری هوشمند صنعت هتلداری را تغییر می‌دهد

فناوری هوشمند همه چیز را از خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم تا نحوه مدیریت شهرهایمان را تغییر می‌دهد. صنعت هتلداری و مدیریت هتلداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. از بسیاری جهات، صنعت مهمان‌نوازی در پذیرش فناوری کسب‌وکار هوشمند پیشرو است. از عملیات گرفته تا تجربه مهمان تا بازاریابی، فناوری هتل هوشمند انواع مختلفی از فرصت‌های صرفه‌جویی در هزینه و درآمد را ارائه می‌دهد و صاحبان هتل‌ها را قادر می‌سازد تا به سطوح جدیدی از سودآوری برسند. در اینجا چند روشی وجود دارد که فناوری هوشمند در آینده نزدیک صنعت هتل‌داری را تغییر می‌دهد.

مدیریت هوشمند

  • مدیریت هوشمند انرژی: ترموستات‌های هوشمند و سنسورهای اشغال می‌توانند نوسانات اشغال را کنترل کرده و به آن پاسخ دهند. به همین ترتیب، سیستم‌های مدیریت انرژی هوشمند از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیچیده برای تجزیه و تحلیل مداوم ترمودینامیک تاریخی، الگوهای آب و هوای محلی و بارهای اوج تقاضا برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در زمان واقعی، در تمام طول سال استفاده می‌کنند. صرفه جویی هوشمند انرژی فقط یک حدس و گمان وحشیانه نیست. سیستم‍‌های هوشمند مدیریت انرژی می‌توانند هزینه‌های انرژی هتل را تا 20 درصد کاهش دهند و برخی از سریع ترین دوره‌های بازپرداخت را در صنعت (بین 12 تا 24 ماه) ایجاد کنند. آنها همچنین می‌توانند ارزش فروش مجدد یک هتل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. صرفه جویی در انرژی ناشی از فناوری اینترنت اشیا تنها به سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع محدود نمی‌شود. فناوری روشنایی هوشمند همچنین هتلداران را قادر می‌سازد تا نیازهای انرژی خود را بهتر درک کنند، مصرف را خودکار کنند و با تغییرات لحظه‌ای در اشغال سازگار شوند. همانطور که سیستم‌های HVAC هوشمند از حسگرهای اشغال و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل مستمر الگوهای بار تقاضا و بهینه‌سازی مصرف انرژی HVAC استفاده می‌کنند، سیستم‌های روشنایی هوشمند به طور مشابه به هتل‌ها اجازه می‌دهند تا زمان‌های روشنایی ترجیحی را تنظیم کنند، الگوهای اشغال را دنبال کنند و مصرف کلی انرژی روشنایی را در طول سال بهبود بخشند.
  • تجارب مهمان هوشمند: هیچ هتلی بدون مهمان نمی‌تواند کار کند و به همین دلیل، هتلداران می‌توانند انتظار داشته باشند که فناوری هوشمند بیشتر به تجربیات و انتظارات مهمانان شکل دهد. نه تنها می‌توان از داده‌های مهمان برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مهمان استفاده کرد، بلکه در ارتباط با سنسورهای اشغال، همچنین می‌تواند برای خودکار کردن تعاملات مهمان در طول اقامتشان استفاده شود و هم نقاط اصطکاک و هم هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهد. به این ترتیب، فناوری هوشمند همچنان به هتل‌ها امکان می‌دهد تا چندین سرویس مهمان را بر اساس بازدیدهای قبلی و داده‌های جمع آوری شده مهمان پیش بینی و شخصی سازی کنند.
  • ورود و خروج از راه دور: با فعال کردن مهمانان از راه دور از طریق دستگاه تلفن همراه خود، صاحبان هتل می‌توانند نیازهای کارکنان خود را بهتر پیش بینی/مدیریت کنند و در هزینه‌های نیروی کار به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنند. این فناوری همچنین می‌تواند به کارکنان هتل هنگام ورود مهمان‌ها هشدار دهد (که آنها را قادر می‌سازد زمان کمتری را برای فرآیند استقبال صرف کنند)، ارتقا/فروش‌های مناسب را ارائه می‌دهد و تجربه شخصی‌سازی شده‌تری از مهمان را حتی در اولین بازدیدشان برای آنها فراهم می‌کند. در پایان اقامت مهمان، مسافران می‌توانند از تجربه یکپارچگی خود خروجی لذت ببرند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا حمل‌ونقل دلخواه خود را به مقصد بعدی خود ترتیب دهند (خواه تاکسی، شاتل فرودگاه یا یک سرویس اشتراک‌گذاری سواری مانند اوبر). یا Lyft)، صرفه جویی بیشتر در هزینه‌های نیروی کار.
  • تجربیات مهمان هوشمند: هیچ هتلی بدون مهمان نمی تواند کار کند و به همین دلیل، هتلداران می‌توانند انتظار داشته باشند که فناوری هوشمند بیشتر به تجربیات و انتظارات مهمانان شکل دهد. نه تنها می‌توان از داده‌های مهمان برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مهمان استفاده کرد، بلکه در ارتباط با سنسورهای اشغال، همچنین می‌تواند برای خودکار کردن تعاملات مهمان در طول اقامتشان استفاده شود و هم نقاط اصطکاک و هم هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهد. به این ترتیب، فناوری هوشمند همچنان به هتل‌ها امکان می‌دهد تا چندین سرویس مهمان را بر اساس بازدیدهای قبلی و داده‌های جمع‌آوری شده مهمان پیش‌بینی و شخصی‌سازی کنند.
  • کلید اتاق موبایل: امروزه هتل‌های بیشتری از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند خود به مهمانان امکان دسترسی به اتاق را می‌دهند. این امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های چاپ کارت‌های کلیدی پلاستیکی مضر برای محیط زیست و از بین بردن دردسر مدیریت موجودی کارت‌های کلیدی می‌شود که مستعد از دست دادن و مغناطیس زدایی است.
  • سرویس اتاق هوشمند: سنسورهای اشغال هوشمند همچنین به هتل‌ها کمک می‌کنند تا در زمان‌های بهینه زمانی که مهمانان در اتاق خود هستند، اعلان‌های منو را به گوشی‌های هوشمند ارسال کنند. این اعلان‌ها حتی می‌توانند شامل پیشنهادهای شخصی‌شده بر اساس سفارش‌های گذشته باشند. در واقع، بسیاری از برنامه‌های تحویل غذا در خانه تجربه مشابهی را ارائه می‌دهند و اعلان‌های فشاری را برای کاربران مکرر در زمان‌های سفارش دلخواه در روزهای مورد نظرشان ارسال می‌کنند.
  • شیوه‌‎های بازاریابی هوشمند: قبل از اینکه هتل‌ها بتوانند یک تجربه مهمان هوشمند را ارائه دهند، باید مهمانان را از درب خانه بیاورند. اینجاست که بازاریابی هوشمند وارد می‌شود. فرصت‌های داده فناوری هوشمند به هتل‌ها تصویر کامل‌تری از مهمانان خود را نسبت به قبل ارائه می‌دهد. هتل‌هایی که از بینش داده استفاده می‌کنند، هتل‌هایی هستند که در مواجهه با افزایش رقابت  به موفقیت خود ادامه خواهند داد.
  • پارکینگ رزرو شده هوشمند: اکنون هتل‌ها می‌توانند از حسگرهای هوشمند و اپلیکیشن‌های هتل استفاده کنند تا به مهمانان اجازه دهند قبل از بازدید، مکان‌های پارک را رزرو کنند و پس از ورود، فضای خود را اختصاص دهند. این امر باعث صرفه جویی در هزینه نیروی کار هتل ها برای مدیریت دستی موجودی پارکینگ می شود و به مهمانان از لحظه ای که وارد می شوند، تجربه روان تری را به ارمغان می آورد.

 

پارکینگ رزرو شده هوشمند

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم