لوگو رنوس

چند ایده طراحی هتل‌های مدرن

طراحی دکورر هتل

هتل‌های مدرن با استفاده از روش‌های خلاقانه و جدید دکوراسیون خود را با تغییرات اجتماعی و مد روز تغییر می‌دهند. هتلداران سعی می‌کنند فضای هتل خود را به نقاط برجسته تبدیل کنند. در طراحی داخلی هتل‌ها تمام قسمت‌های آن باید مورد ارزیابی قرار گیرند از لابی هتل گرفته تا سرویس بهداشتی. در این مطلب می‌خواهیم درباره چند ایده در طراحی هتل مدرن صحبت کنیم. بنابراین در ادامه ای مطلب کنار ما باشید.

ایده‌های طراحی هتل مدرن و لوکس

در طراحی هتل‌های لوکس چند ایده وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

1) استفاده از لابی چند منظوره

دکوراسیون داخلی بسیاری از هتل‌ها بر مبنای نخستین تاثیرشان بر روی مهمانان انجام می‌شود. ورودی لابی هتل بسیار مهم و تاثیر گذار است، زیرا اکثر رویدادهای مهم هتل در این مکان به وقوع می‌پیوندد. با این روند کسب و کارهای جدید، لابی هتل‌ها باید یک فضای چند منظوره برای مذاکرات رسمی و غیر رسمی، محل کار با لپ تاپ و محل اتصال دستگاه ها به پریزهای برق و غیره باشد.

لابی هتل لوکس

2) طراحی اتاق خواب هتل

وجود یک تخت خواب کلاسیک برای ایجاد حسی دعوت کننده در اتاق هتل کافی نمی‌باشد. امروزه مهمانان هتل انتظار یک اتاق خواب غافلگیرکننده را دارند، زیرا هر نوع طراحی داخلی در حوزه هتلداری مدرن با طراحی‌های بعدی بسیار متفاوت است. برخورداری از اتاق‌های کاری برای سفرهای کاری مهمانان، تلویزیون‌های مدرن و جذاب، کاناپه‌های اضافه کنار تخت خواب‌های سلطنتی بزرگ تنها چند مورد اصلی برای یک اتاق مد روز در هتل‌های امروزی است. ما همچنین در برخی از هتل‌ها نورپرداری و دکورهای الکترونیکی ترکیبی می‌بینیم که قطعا باعث می‌شود مهمانانی که مایل به اقامت در هتل‌های منحصر به فرد هستند مجدد بار دیگر به این مکان بازگردند.

3) طراحی حمام‌های بزرگ و لوکس

حمام هتل‌ها مانند حمام خانه‌ها نمی‌باشد که برای بزرگ تر نشان دادن فضای نشیمن در اتاق بتوان آن را با متراژ کمتری ساخت. گردشگران امروزی از هتل‌ها چیزی بیشتر از خانه‌های خود انتظار دارند. آن‌ها حمام‌های تفریحی بزرگ را نسبت به حمام‌های کوچک بیشتر می‌سندند. در حمامی که در اتاق خواب‌های مجلل ساخته اید دوش‌های آبشاری، وان‌های بزرگ، لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین فضای زیاد در نظر بگیرید.

حمام هتل لوکس

4) استفاده از عناصر طبیعت

اتاق هتل‌های مدرن نه تنها مانند عرشه‌های بزرگ با تراس‌های وسیع گسترش یافته هستند بلکه طبیعت به هر طریقی وارد آن‌ها شده است. پانل‌های چوبی، دکوراسیون‌های سنگی و آب نماهای داخلی تنها برخی از عناصر مورد استفاده برای کاهش تنش مهمانان و ایجاد فضایی دنج و آرام برای آن‌ها می‌‌باشد. استفاده از پنجره با سایز بزرگ برای بهره مندی از نور طبیعی بیشتر، مصالح طبیعی، دیوارهای پوشیده از گیاهان سبز، سقف های سبز، سطل‌های بازیافت برای مهمانان، شیر آب‌های الکترونیکی، مواد غذایی محلی برای پخت و پز و بازیافت آب تنها برخی از روش‌های ایجاد یک هتل سبز می‌باشند.

5) استفاده از آثار محلی و بومی

این که برخی از هتل‌ها، مهمانان مدرن خود را از ریشه و فرهنگ بومی و محلی دور نگه می‌دارند، کار درستی نیست. گاهی اوقات ما به یک خانه نگاه می‌کنیم و طراحی خانه هیچ مشخصه ای در مورد جرئیات محلی خانه به ما ارائه نمی‌دهد. بسیاری از هتلداران  فهمیده‌اند که افزودن هنرهای بومی در طراحی داخلی هتل منجر به درک بهتر مهمانان از محل شده و یک تجربه واقعی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. از مجسمه کوچک و عکس گرفته تا اسباب و اثاثیه در یکپارچه سازی یک پروژه هنری می‌تواند راهی مناسب برای کسب موفقیت باشد.

6) استفاده از فناوری نوین

همه افراد به دنبال استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیستند، برخی دوست دارند در زمان تعطیلات از تکنولوژی دور باشند اما اکثر هتل‌ها صرف نظر از تمام هزینه‌ها بر روی استفاده مهمانان از فناوری‌های نوین اصرار دارند. هنگامی که گردشگران با هدف کسب و کار به هتل می‌آیند تنها یک اتاق پر از تکنولوژی نوین مهمانان را به جریان کار طولانی مدت تشویق می‌کند. هتل‌های جدید امکان نورپردازی و تهویه مطبوع هوا را دارند و حتی پرده‌ها با سیستم‌های هوشمند کار می‌کنند که اغلب این موارد به عنوان یک رویکرد تجاری مناسب تلقی می‌گردد. روش دیگر استفاده از تکنولوژی در هتل قراردادن لپ تاپ و تبلت‌های شخصی برای مهمانان است.

7) ایجاد فضایی منحصر به فرد

این یک واقعیت است که خاطرات خوب تا مدت‌ها درذهن مهمانان باقی خواهد ماند البته اگر اقامت منحصر به فردی را تجربه کنند و صاحب هتل‌ها باید از این موضوع آگاه هستند. لوازم جانبی چوبی، اقلام ترکیبی، فرش، پرده، شومینه، تلوزیون، وسایل بازی، موسیقی مورد علاقه مهمان، همگی یک اقامت به یاد ماندنی برای مهمانان فراهم می‌کنند.

8) نصب پریزهای برق در جای درست

این موضوع در ظاهر بسیار کم اهمیت است اما در ذهن مشتری باقی می‌ماند و ممکن است به همین خاطر جذب هتل دیگری شود. در نتیجه، چیدمان و طراحی اتاق‌های هتل باید اصولی و با فکر باشد. قبل از این که اتاق‌ها را مبله کنید، فکر کنید که مسافران با کیف و چمدان همراه با وسایل الکترونیکی می‌آیند و شما باید به اندازه کافی پریز برق در اختیار آن‌ها قرار دهید. پریزهای برق عموما در کنار کلید لامپ‌ها مجاور تختخواب نصب می‌شوند و این یعنی که مهمانان مجبور نیستند برای فرستادن یک پیامک و یا پاسخ دادن به تلفن از جا بلند شوند. آن‌ها می‌توانند به دیوار پشت تخت تکیه داده و در حالی که موبایل خود را شارژ می‌کنند از آن استفاده نمایند. یک دکوراسیون کامل باید زیبا و کاربردی باشد.

9) استفاده از کفپوش

به جای استفاده از المان‌های از مد افتاده مانند فرش، بهتر است به دنبال کفپوش‌های چوبی مدرن با قابلیت استحکام بالا باشید. همچنین موکت هتلی ساده و شیک نیز کفپوش مناسبی برای هتل می‌باشد. برخلاف فرش که شما مجبور هستید مدام با حجم زیادی از گرد و غبار روی آن سر و کله بزنید و وقت زیادی صرف تمیز کردن آن کنید، حفظ و نگهداری کفپوش بسیار آسان است. با حذف ایده‌های قدیمی، شما می‌توانید اتاق‌های مدرن و زیبا خلق کنید.

کفپوش هتل

10) استفاده از آینه دیواری

نور صرفاً المانی دکوراتیو برای ایجاد فضایی دنج نیست، بلکه وسیله‌ای است که با آن می‌توانیم اجسام را به وضوح ببینیم. هنگامی که ظاهر اتاق را به اندازه لازم با شکوه و زیبا کردید، آینه ای بزرگ در اتاق آویزان کنید و لامپی مناسب در بالای آن قرار دهید. مهمانان هتل همیشه در حال رفت و آمد از جایی به جای دیگر هستند. آن‌ها به مکانی احتیاج دارند که بتوانند در آن بنشینند و جلوی آینه آماده شوند بدون این که مجبور شوند مدام خود را در آینه مات تیره مشاهده کنند.

11) طراحی دیوارها

دیوارهای هتل مکان مناسبی برای شروع هستند. رنگ دیوارها باید از سقف تیره تر و از کف زمین روشن تر باشد، این باعث می‌شود حس کنیم اتاق تازه تر و بزرگ تر است. شما باید از یک رنگ با کیفیت که دیر آسیب می بیند و نگهداری آن آسان است استفاده کنید.

12) مجلل کردن اتاق‌ها

اتاق‌های یک هتل مجلل هرچند کوچک، برای مدتی طولانی در ذهن مردم باقی می‌ماند و آن‌ها همیشه دوست دارند که به آن مکان بازگردند تا دوباره آن احساس خاص و ویژه به آن‌ها دست دهد. جنبه خوب این پروسه این است که تجمل تنها به معنای حضور لوستری گران قیمت در مکان نیست، بلکه  که بالشتک های نرم و بزرگ نیز می توانند دقیقا همان اثر را در طراحی اتاق هتل بگذارند. پارچه ملحفه هتلی نیز المانی برای باشکوه کردن اتاق‌های هتل محسوب می‌شوند، پس اطمینان حاصل کنید که پتو، قالیچه‌های روی مبل و صندلی و ملحفه‌ها دقیقا جنبه خوب و مفرح زندگی را تداعی می‌کنند.

مجلل کردن اتاق

13) ایجاد نقطه کانونی

در طراحی مدرن هتل، هر اتاقی باید حداقل یک بخش مرکزی که توجه را جلب می‌کند داشته باشد. این بخش می‌تواند قطعه ای از کلکسیون هنری هتل، یک شومینه در جای دنج و یا یک فناوری فوق مدرن باشد. نقطه کانونی به اتاق روح می‌بخشد، یعنی به بینندگان می‌فهماند که داستانی پشت این طراحی است و آن‌ها را ترغیب به دانستن آن می‌کند.

14) چند برابر کردن افکت نور

نور، اغلب تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، به همین خاطر است که اکثر مواقع لابی‌ها را با لوسترهای عظیم الجثه و خیره کننده مزین می‌کنند. استفاده از انواع لوستر نه تنها فضا را فوق العاده زیبا بلکه آن را نیز نورانی می کند. تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی مشهود است و امری حیاتی در طراحی ورودی هتل محسوب می‌شود. بهترین روش‌های نورپردازی هتل نصب لامپ‌های آویز و لوسترهای سنگی و کریستال در گوشه و کنار و در ارتفاعات مختلف است. چنین تجهیزاتی را اغلب در هتل های 5 ستاره می بینید.

15)  رعایت تعادل و هارمونی

یک هتل لوکس تنها با لابی و یا اتاق‌ها عالی نمی‌شود، بلکه با تمام آن چیزی که ارائه می‌دهد. ایده‌های طراحی دکوراسیون هتل در جهت رسیدن به ارتباطی متعادل و بصری بین اتاق‌های مختلف پیش می‌رود. این یعنی رنگ‌ها، سایه‌ها و بافت‌های مشابه و هماهنگ داشته باشیم.تعادل و هارمونی در هتل مدرن

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم