لوگو رنوس

بهترین تشک مناسب هتل کدامند؟

تشک مناسب هتل

یکی از مهمترین مواردی که برای مهمان در هتل بسیار مهم است، کیفیت خواب و آرامشی است که در طول سفر نیاز دارد. بخشی از این آرامش از امکانات محل اقامت که امروزه بیشتر هتل‌ها هستند، حاصل می‌شود. تشک هتلی یکی از مهم‌ترین کالای خواب هتل‌ها می‌باشد که در کیفیت خواب مهمانان هتل تاثیر مهمی دارد. دراین مطلب درباره بهترین تشک مناسب هتل، بررسی تشک هتلی و… می‌پردازیم.

بررسی تشک هتلی

تشک هتلی یا تشک خوشخواب هتلی، تشکی است که بر روی سرویس خواب یا تخت باکس هتلی انداخته می‌شود. تشک‌هایی که در هتل استفاده می‌شوند باید به دقت انتخاب شوند زیرا که درگیر با سلایق زیاد مهمانان متنوع خود است. همچنین یک هتلدار توقع دارد محصول به نسبت گرانی مثل تشک برایش با کیفیت و با دوام باشد. همچنین قیمت نیز عامل مهمی برای تصمیم گیری برای یک خرید است و خیلی طبیعی است که برندهای زیادی در زمینه تولید و عرضه تشک فعالیت می‌کنند اما همه آن‌ها فقط تشک تولید می‌کنند و ایده‌ای نسبت به هتل و آنچه نیاز واقعی یک هتل است ندارند. بنابراین وظیفه مسئول خرید این است که دنبال محصولی با معیارهای مورد نیاز هتل خود بگردد.

بررسی تشک هتلی

ویژگی بهترین تشک هتلی

هر تشک ویژگی‌های خاص خود را دارد. بهترین تشک هتلی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ضد حساسیت و ضد آلرژی باشد.
  • دوام و ماندگاری بالا داشته باشد.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای داشته باشد.
  • پشتیبانی کامل از ستون فقرات را انجام دهد.
  • راحت بودن و اینکه نه زیاد سفت باشد نه زیاد نرم.
  • هزینه مناسب تامین و نگهداری تشک نیز حائز اهمیت است.

انواع تشک هتلی

از انواع تشک‌های هتلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تشک هتلی فنر منفصل: در بیشتر هتل‌ها فارغ از درجه آن از تشک‌های فنری سفارشی با سیستم فنربندی منفصل و یا فنر پاکتی استفاده می‌شود. تشک‌های فنر منفصل از مزیت‌های زیادی برخوردارند.
  2. تشک هتلی مموری فوم: از تشک‌های مموری فوم خیلی کم و تنها در برخی هتل‌های پنج ستاره با سطح خدمات بالا استفاده می‌شود. تشک‌های مموری فوم با پشتیبانی عالی از بدن و ستون فقرات، خوابی راحت و تجربه‌ای دلنشین از اقامت در هتل را برای مهمانان فراهم می‌کنند. در این تشک‌ها معمولا از یک لایه مموری فوم یا فوم هوشمند استفاده شده است که نسبت به فشار و دما واکنش نشان داده و فرم بدن را به خود می‌گیرد. تشک‌های مموری فوم یکی از جدیدترین تشک‌های موجود در بازار هستند که طرفداران زیادی هم دارند.
  3. تشک هتلی لاتکس: یکی دیگر از تشک‌هایی که برای راحتی هر چه بیشتر مهمانان در هتل‌های لوکس استفاده می‌شود، تشک لاتکس است. لاتکس از صمغ درخت کائوچو تهیه می‌شود که به طور طبیعی دارای خاصیت فنری است. تشک‌های لاتکس در ابتدا کمی نرم به نظر می‌رسند اما هر چه فشار بیشتر و عمیق‌تری به آن‌ها وارد شود، سفتی آن بیشتر حس می‌شود. تشک‌های لاتکس یکی از بهترین نمونه‌های تشک است اما قیمت آن نسبت به سایر تشک‌ها بالاتر است. به همین دلیل تنها در بهترین هتل‌های 5 ستاره دنیا به چشم می‌خورند. این تشک‌ها پشتیبانی خیلی خوبی از بدن دارند و حتی افرادی که از دردهای عضلانی رنج می‌برند نیز بدون احساس هیچ دردی می‌توانند از این تشک‌ها استفاده کرده و کیفیت خواب بالایی را تجربه کنند.
  4. تشک‌های هتلی پد دار: تشک پد دار به نوعی تشک گفته می‌‎شود که ساختار آن‌ها همانند تشک‌های فنری از سیستم فنربندی تشکیل شده است اما یک لایه از جنس فوم سرد و یا مموری فوم و یا پدهای دیگر که ضخامت آن حداقل 4 سانتی متر می‌باشد بر روی آن قرار می‌گیرد و راحتی آن را دوچندان می‌کند.

نکاتی که در هنگام خرید بهترین تشک هتلی باید رعایت نمود

در هنگام انتخاب و خرید بهترین تشک هتلی باید نکاتی را رعایت نمود. از جمله این نکات عبارتند از:

  • قیمت تشک: خریداران تشک هتلی به دنبال خرید تشکی می‌باشند که در عین داشتن کیفیتی مطلوب، قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد.
  • کیفیت و دوام تشک: هتل‌ها یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها هستند و افراد مختلف از اقشار مختلف در آن اقامت می‌کنند. استفاده‌ی زیاد از یک تشک و خوابیدن افراد مختلف با وزن‌های متفاوت روی آن باعث از بین رفتن تشک می‌شود. برای اینکه تشک هتلی‌ای داشته باشید که بعد از سال‌ها استفاده همچنان مثل روزهای اول کارایی داشته باشد باید دوام تشک را در اولویت قرار دهید. بنابراین باید از تشکی با کیفیت استفاده کنید زیرا تشک‌های باکیفیت سبب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  • جنس رویه تشک: در هتل‌ها نظافت و تمیزی تشک عامل بسیار پراهمیتی می‌باشد. بنابراین باید تشکی انتخاب کنید که رویه‌ی ضدآب و مرغوبی داشته باشند. ضدآب بودن رویه باعث می‌شود که رویه از انواع آلودگی‌ها در امان باشد، همچنین اگر جنس رویه مرغوب نباشد، به دلیل عرق کردن افراد بوی نامطلوبی بگیرد و برای مسافران آزاردهنده باشد.
  • میزان نرمی یا سفتی تشک: از میان انواع تشک‌ها، تشکی برای هتل مناسب است که مورد رضایت اکثر مهمانان باشد. سفتی زیاد تشک ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد، از این رو نرمی بیش ازحد تشک برای هتل مناسب نمی‌باشد. بنابراین تشک هتلی نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد. از تشک‌های طبی فنری در هتل‌ها معمولا استفاده می‌شود. میزان نرمی و سفتی در این تشک‌ها استاندارد است.

خرید تشک هتلی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم