لوگو رنوس

هتل عباسی اصفهان

هتل شاه عباسی

اصفهان دومین شهر بزرگ ایران است. این شهر پیشینه تاریخی دارد. در اصفهان آثار تاریخی زیادی قرار گرفته است که مسافران و گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.هتل عباسی یکی از بزرگترین و باسابقه ترین هتل های این شهر است. در ادامه می‌خواهیم راجب هتل عباسی و تاریخچه ی این هتل و…. بپردازیم.

درباره‌ی هتل عباسی

هتل پنج ستاره مجلل و تاریخی عباسی اصفهان، یکی از کهن‌ترین هتل‌های جهان و همینطور یکی از بزرگترین هتل‌های ایران با معماری منحصر به فرد مکتب اصفهان می‌باشد. این هتل خود یکی از جاذبه‌های توریستی ایران محسوب می شود. هتل عباسی بزرگ‌ترین هتل موزه جهان است. به‌دلیل اقامت در فضایی باستانی بسیاری از گردشگران این هتل را برای اسکان انتخاب می‌کنند. این هتل شامل چند ساختمان سه طبقه می‌شود و در مجموع 225 اتاق دارد که در آن‌ها حدود 500 تخت قرار داده شده است. هزینه رزرو این هتل برای کودکان زیر پنج سال رایگان بوده و برای کودکان زیر 10 سال نیم‌بها است. برای کنسلی رزرو هتل عباسی باید کنسلی اتاق پنج روز قبل از تاریخ انتخابی اعلام شود، در غیراین‌صورت هتل هیچ مبلغی به شما برگشت نخواهد داد. هتل عباسی امروزه به عنوان یکی از هتل‌های بسیار مدرن و معروف ایران شناخته می‌شود که از نظر غنای فرهنگی و سطح امکانات در رده های بسیار بالایی قرار گرفته است. در سال 2017 میلادی بود که بسیاری از خبرگزاری‌های بسیار معتبر جهان، هتل عباسی اصفهان را به عنوان زیباترین هتل در منطقه ی خاورمیانه معرفی کردند. همچنین در این هتل بهترین تجهیزات هتلی اصفهان به کار رفته است.

هتل عباسی اصفهان

تاریخچه هتل عباسی

سال 1128 این هتل به‌دستور شاه سلطان حسین صفوی احداث شد و ابتدا به‌عنوان کاروان‌سرا مورداستفاده قرار می‌گرفت. سلطان حسین این کاروانسرا را به مادر خود اهدا کرد و به‌همین دلیل در زمان قدیم این مکان به کاروانسرای مادر شاه معروف بود. قبل از مرمت و بازسازی از آن برای مکانی به‌منظور توقف کامیون‌های حامل قند و شکر استفاده می‌شد. در ازای پرداخته ماهانه 30 ریال ساختمان هتل عباسی به اداره قند و شکر اجاره داده شد. طی همان سال‌ها آجرهای این هتل شروع به ترک‌خوردن و افتادن کرد. سال 1336 شرکت بیمه ایران با طرح آندره گدار (رئیس و مشاور اداره باستان‌شناسی وقت) شروع به مرمت و بازسازی این بنا کردند. پس از پایان بازسازی اسم این کاروانسرا به مهمانسرای عباسی تغییر کرد. زمانی‌که بازسازی روی آن انجام می‌شد، سعی بر این بود که مرمت و بازسازی آن مطابق طرح‌های صفوی باشد. سال 1345 مهمان‌سرای عباسی به هتل تبدیل شد. اما سعی شد که تبدیل‌شدن این ساختمان به هتل، جلوه قدیمی آن را هم حفظ کند. اداره‌کردن هتل عباسی به‌دلیل قدمت زیاد بسیار سخت بود، به‌همین خاطر گروه هتل‌داری نگرسکو که در آن زمان از بزرگ‌ترین گروه‌های هتلداری جهان محسوب می‌شدند، مدیریت این مکان را بر عهده گرفتند. پس از گذشت دو سال افراد ایرانی مدیریت آن را قبول کردند. سال 1351 شرکت بیمه ایران به‌منظور گسترش هتل عباسی زمینی را با مساحت 11500 مترمربع در قسمت شرقی هتل خریدند. پس از آن تعدادی از طراحان ایرانی به سرپرستی مهندس ابراهیمیان شروع به طراحی قسمت‌های این زمین به سبک معماری ایرانی کردند. هتل عباسی هنوز پس از گذشت چندین سال در حال خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران است.

تاریخچه هتل عباسی

سوئیت‌ها و اتاق‌های هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان اتاق‌ها و سوئیت‌های فراوانی دارد با بهترین تجهیزات هتلی میزبان مهمانان خود هستند. این اتاق‌ها و سوئیت‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • اتاق‌های استاندارد: اتاق‌های استاندارد هتل عباسی اصفهان شامل اتاق های یک تخته و دوتخته هستند که برای مهمانان کم جمعیت بسیار مناسب است. اتاق‌ها بسیار ساده بوده و صمیمت را می‌توان در این اتاق‌ها حس کرد.  امکانات رفاهی خوبی برای این اتاق ها در نظر گرفته شده مانند اینترنت پر سرعت، مینی بار، تلویزیون،خمیردندان و صابون هتلی، سرویس چای و قهوه و غیره که همگی کاملا استاندارد و مدرن در نظر گرفته شده‌اند. همچنین پنجره‌های این اتاق‌ها رو به شهر زیبای اصفهان باز می‌شوند.
  • اتاق‌های چشم انداز: این اتاق‌ها نیز دو تخته مجزا و دو تخته به هم چسبیده دارند و تمامی امکانات آن‌ها مانند اتاق‌های استاندارد است. بعلاوه اینکه همان فضای ساده و صمیمی نیز در آن‌ها قابل مشاهده است.
  • اتاق‌های پردیس: معماری بواسطه بازسازی شدن همچنان سنتی و با اصالت باقی مانده اما تمامی امکانات موجود به روز هستند. سیستم گرمایش و سرمایش، امکانات رفاهی، تهویه مطبوع و تمامی تجهیزات بکار رفته در این اتاق‌ها، همگی گواهی بر بروز بودن این فضاست. به راحتی می‌توان ردپای مدرن را در جای جای این هتل مشاهده کرد.
  • سوئیت پردیس: در هتل عباسی اصفهان سوئیت‌های جذابی نیز قرار دارند که اقامت در آن ها خالی از لطف نیست. سوئیت پردیس از اتاق‌های پردیس بزرگتر است و تجهیزات بیشتری نیز دارند. ظرفیت این سوئیت‌ها برای 2 نفر است اما این امکان وجود دارد که یک تخت اضافه در فضای سوئیت قرار بگیرد. نمای پنجره‌ها به باغ زیبای روبروی هتل باز می‌شوند که تصویری نقاشی مانند را در مقابل چشمان بیننده قرار می‌دهد. امکانات این سوئیت‌ها یک نهارخوری کوچک، مبلمان، کمد دیواری، اینترنت پرسرعت، سرویس بهداشتی، میز آرایش و غیره است که همگی در نوع خود مدرن، زیبا و راحت هستند.
  • سوئیت قاجار: آنقدر سوئیت قاجار در هتل عباسی اصفهان جذاب و خواستنی است که شما را محو تماشای در و دیوارها می‌کند و شما مجالی برای انجام کارهای دیگر نخواهید داشت. معماری قاجاری در این سوئیت‌ها بیداد می‌کند. مقرنس‌ها، نگاره‌های زیبا بر روی دیوارها و نقش‌های منحصربه‌فردی که همگی انگار با انسان سخن می‌گویند. فضای سوئیت هم بزرگ است و هم وسعت فراوانی دارد اما رنگ‌های گرم بکار رفته در در و دیوارها، جذابیتی دو چندان به این فضا بخشیده است. امکانات رفاهی همچنان مربوط به دنیای مدرنیته هستند و اقامت 2 نفره شما بشدت پر خاطره خواهد شد.
  • سوئیت صفوی: در سوئیت صفوی هتل عباسی اصفهان شما در دل اصفهان هستید اما با مقیاسی کوچکتر. سوئیت صفوی یک اصفهان کوچک شده و جا داده شده در یک اتاق است. شما معماری دوره صفوی را به راحتی در این اتاق‌ها خواهید دید. دیوارها، کف، سقف، مبلمان و حتی پرده‌ها همگی راوی معماری دوره صفویه هستند. در این سوئیت یک دست ناهارخوری 8 نفره وجود دارد. مبلمان و میز صندلی راحتی در گوشه دیگر قرار دارد و تمامی امکانات دنیای مدرنیته در تقابل با معماری سنتی فضا، خود را در تمام قسمت‌های سوئیت به رخ مخاطب می‌کشند.

امکانات هتل عباسی

در میان هتل‌های اصفهان و ایران هتل عباسی بزرگ‌ترین هتل است. در ساختمان این هتل فضاهایی مانند رستوران، کافی‌شاپ، استخر، فضای سبز، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران بام، کافی‌نت، مرکز خرید و… قرار دارد. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به پارکینگ، سالن ورزشی، چایخانه سنتی، تاکسی‌سرویس، لابی، ارائه خدمات پزشکی، خودپرداز، اتاق ماساژ و… اشاره کرد. برخی از این امکانات عبارتند از:

  1. رستوران هتل عباسی: سفره‌خانه سنتی عباسی در طبقه اول واقع شده است و 60 نفر ظرفیت دارد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می‌شود. رستوران چهلستون هتل عباسی شامل دو سالن می‌شود که در مجموع 400 نفر ظرفیت دارد. مهمانان این هتل می‌توانند پس از مراجعه به رستوران چهلستون انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را سفارش دهند.
  2. تالارهای هتل عباسی: هتل عباسی 11 سالن دارد که افراد می‌توانند برای جلسات، سمینارها و جشن‌های خود آن‌ها را رزرو کنند. اسامی تالارها به این شرح است: تالار عباسی، آیینه، فیروزه، مرمز، زرین، نقش‌جهان، علاقاپو، سیمین و سیما. هریک از این سالن‌ها ظرفیت و امکانات خاص خود را دارند.  تالار هتل عباسی
  3. مجموعه ورزشی هتل عباسی: مجموعه ورزشی هتل عباسی شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن ورزشی و اتاق ماساژ می‌شود که مهمانان می‌توانند با پرداخت هزینه، از آن‌ها استفاده کنند.
  4. پارکینگ هتل عباسی: هتل عباسی دو پارکینگ دارد. پارکینگ روباز 51 خودرو ظرفیت داشته و پارکینگ سرپوشیده فضایی مناسب برای پارک 137 اتومبیل را پشتیبانی می‌کند.

موقعیت هتل عباسی

هتل عباسی ابتدای خیابان آمادگاه قرار گرفته است. از این خیابان تا مهم‌ترین بناهای تاریخی اصفهان فاصله زیادی نیست و شما فقط با 20 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به میدان نقش‌جهان برسید. اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی به اصفهان سفر کرده و در این هتل اقامت کنید، لازم است بدانید که هتل عباسی در محدوده طرح ترافیک واقع شده است.

هتل عباسی اصفهان

 

 

 

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم